Hej

Bifogat på bild så ser ni vad som menas.
Jag ska lägga klick efter skada i rum. Gummimattan som ligger gör att nya skivorna är på lägre nivå. För att jämna ut innan golvet åker på, vad bör jag göra?
Jag har grålumpapp, fundera på om det kanske kan funka?

• Golvyta med skadat område och lägre nivå som behöver jämnas ut för reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Höjdskillnad mellan ett mörkare golv och en lägre liggande ljus gummimatta som behöver jämnas ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
U Undertaker skrev:
Hej

Bifogat på bild så ser ni vad som menas.
Jag ska lägga klick efter skada i rum. Gummimattan som ligger gör att nya skivorna är på lägre nivå. För att jämna ut innan golvet åker på, vad bör jag göra?
Jag har grålumpapp, fundera på om det kanske kan funka?
Alla ojämnheterna sys när man lägger klickgolv, även om det bara är 1 mm. Det är nästa omöjligt att få det jämt med att lägga fler lager av annat material. Mitt råd, täta alla springor, Primer och flytspackel.

Det är ok om det inte är helt jämt. Men jag kan inte ha linoleummattan på 80 procent av golvet och sedan en länga som bara är spån och flera mm i höjdskillnad.
Kan man flytspackla bara denna yta? Och kommer det inte rinna genom skarverna. Mitt golv är plankor ovanpå reglar, luft under för att isolera (jungahus, functurahus)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.