GreenYoda
Jag är i färd med att jämföra kanalplasttak och eftersom jag inte pallar ranta runt i halva stan hoppas jag på hjälp från BH:s samlade erfarenheter.
Nedan 3 exempel på olika kanalplasttak, jag vet inte tjockleken på något av dem.
Jag är ute efter den sorten som syns i exempel 3, detta då jag också kommer ha en stark skugga över halva uterummet.

Exempel 1: Hård övergång, tunn plast; 10-16mm? Medel till hög glans.
Undertak av kanalplast med diffust ljus och skuggor som skapar en mjuk övergång mellan ljus och mörker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanalplasttak med diffus ljusövergång och matt yta, tjocklek okänd, i ett uterum.
Skapa konto
Tre olika sektioner av kanalplasttak som visar skillnader i ljusgenomsläpp och skuggor, varierande från klar till diffus.
Skapa konto

Exempel 2: Hård övergång, tydliga former syns igenom, 16mm? Hög glans.
Kanalplasttak med mjuk diffus övergång mellan skugga och ljus, troligtvis tjockare och matt yta.
Skapa konto
Kanalplasttak med mjuk diffus övergång mellan skugga och ljus, troligen tjock med matt glans.
Skapa konto
Kanalplasttak med mjuk diffus övergång mellan skugga och ljus, troligen 32mm tjock, matt yta.
Skapa konto

Exempel 3: Mjuk diffus övergång mellan skugga/ljus. 32mm? Matt glans.
Kanalplasttak med diffus ljusgenomsläppning, möjligen 32mm tjocklek, monterat i uterum.
Skapa konto
Kanalplasttak med mjuk diffus övergång mellan skugga och ljus ovanför träpanel.
Skapa konto
Kanalplasttak med mjuk diffus ljusövergång och en ventilator i förgrunden.

1) Är det mm-tjockleken som skapar den diffusa övergången, eller kvalitén?
2) Isåfall - räcker 32mm eller måste jag upp till 50mm för att skapa en diffus övergång?
3) Vilket fabrikat har kanalplastskivor med mattare yta?

De jag håller på att jämföra inkluderar Halle, GOP, Willab Garden, Skånska Byggvaror och Rias/Riatherm. Tipsa gärna om något annat fabrikat värt att kolla på (eller undvika....)

Redigerat:
GreenYoda
Puffar lite på min egen tråd, känns som en stor andel av Sveriges uttråkade befolkning borde sitta och planera uterum nu...

Hit med lite kanalplastuppvisningar, jag har väntat länge nog :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.