Vill bara dela med mig en erfarenhet.
Vi har en IVT 490 från 2006. den har fungerat tillfredställande så när som de sista åren då det sporadiskt kunde larma för motoskydd uppstart. De sista månaderna har jag sett att den ställt sig i viloläge trots värmebehov och inga larm. Fick köra på elpatron istället, men så läste jag att någon annan haft samma problem och löste det genom att köra elpatron några timmar och sedan starta vp igen varpå den fungerade felfritt. Så det gjorde jag också och blev varse att det började ryka och lukta bränt kretskort.
Lägg märke till den fyrkantiga komponenten som släppt från lödningen och kasat ner och lödat sig själv på fel ställe.
Tur jag var hemma när det hände, eller vet jag inte vad som hade hänt.
Jo, jag har beställt ett nytt kraftkort, så får jag hoppas den går några år till.
Vi har en IVT 490 från 2006. den har fungerat tillfredställande så när som de sista åren då det sporadiskt kunde larma för motoskydd uppstart. De sista månaderna har jag sett att den ställt sig i viloläge trots värmebehov och inga larm. Fick köra på elpatron istället, men så läste jag att någon annan haft samma problem och löste det genom att köra elpatron några timmar och sedan starta vp igen varpå den fungerade felfritt. Så det gjorde jag också och blev varse att det började ryka och lukta bränt kretskort.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg märke till den fyrkantiga komponenten som släppt från lödningen och kasat ner och lödat sig själv på fel ställe.
Tur jag var hemma när det hände, eller vet jag inte vad som hade hänt.
Jo, jag har beställt ett nytt kraftkort, så får jag hoppas den går några år till.
Klicka här för att svara