Tog bort ventilationsgallret som sitter på väggen vid två fönster och i den ena är det plåt runtom i utrymmet bakom gallret men i den andra är det ingenting, det är öppet rakt ut i isoleringsmaterialet och där ser det ut som att en mus har varit framme. Vad ska jag använda runtom inuti och hur ska jag gå till väga? Tänkte göra rent och fixa till det och sätta nytt ventilationsgaller vid båda fönstren.

• Ventilationsöppning utan galler i en vägg med synliga gnagspår och isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationsutrymme utan galler i vägg med synliga skador och spår av gnagare i isoleringen.
    Skapa konto
  • Öppet utrymme bakom väggventilation med synliga isoleringsmaterial skador och spillning, tecken på gnagare.
    Skapa konto
  • Skadad vägg med öppet utrymme och synliga tecken på gnagarskador nära ett borttaget ventilationsgaller.
    Skapa konto
  • Ventilationshål i vägg med synlig isolering och tecken på gnagarskador under ett fönster.
    Skapa konto
  • Fönster med borttaget ventilationsgaller och synligt isoleringsmaterial där skador syns.
    Skapa konto
Ibland är det lättare att bara bygga igen sånt där och ta upp ett nytt vanligt runt ventilationshål. Men det var kanske inte det du ville höra :)

A ati skrev:
Ibland är det lättare att bara bygga igen sånt där och ta upp ett nytt vanligt runt ventilationshål. Men det var kanske inte det du ville höra :)
Jag tänkte faktiskt precis fråga om det är bättre att bara sätta igen dom istället :) Men är det i så fall bäst att sätta upp vanligt runt ventilationshål på väggen eller spaltventiler?

Bergsuven Bergsuven skrev:
Jag tänkte faktiskt precis fråga om det är bättre att bara sätta igen dom istället :) Men är det i så fall bäst att sätta upp vanligt runt ventilationshål på väggen eller spaltventiler?
En fördel med vanlig runda i standarddimensioner är att dom kan ha filter. Du vet även att du kommer kunna köpa filter, tilluftsdon och andra reservdelar om 30 år.

A ati skrev:
En fördel med vanlig runda i standarddimensioner är att dom kan ha filter. Du vet även att du kommer kunna köpa filter, tilluftsdon och andra reservdelar om 30 år.
Det är sant, tack för inputen :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.