Vi har nyligen installerat ett vattenfilter och en hydrofor i ett kallförråd. Detta var tidigare ett svinhus och är byggt nångång i början av 1900 talet. Det består av stomme i lite kraftigare dimensioner och panel. Golvet är ett tunnare gjutet golv (5-10 cm) och under det jord eller vad där kan ligga.

De som installerade pumpen sa att det skulle klara sig att bygga in vattendelarna i ett isolerat rum med en mindre frostvakt.

Jag satte 100 mm frigolit runt ytterväggarna och tätade med fogskum mot kanter sen satte jag upp den gamla garagepanelen på väggarna.

Nu ska jag bygga resten inne och tänkte regla upp och isolera. Men jag har läst lite om styrenens brandfarlighet och undrar då om det är bättre att isolera med något annat?

Sen kommer det ju hålla temperatur precis över fryspunkt, behövs ångdiffusionsspärr då? Eller räcker det med (innifrån - ut sett) regla upp, sätta plyfa isolera och stänga med plyfa?

Kommer det behövas någon form av ventil på denna lådan? Det kondenserar en del på tankar och rör när det är varmt ute.

(p.s, det finns värmeslang i ledningarna så jag är inte orolig att de fryser om någon reagerade på det)

Jag ska bygga två väggar, tak och en dörr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.