Köksgolvet känns kallt. Är gammalt trägolv (från 30-talet) med nåtade skarvar. Kan det bli varmare genom att isolera underifrån? Oisolerad källare med gamla murblocksväggar som till stor del ligger under mark. Ej fuktigt, vid regn något ökad fuktighet i rummet intill som har berget i dagern. Vattenburen värme i källaren under kök som håller max 15+.
Tror golvet/taket har sågspån som fyllnad.

Hur tänkte du gå till väga? Vet du om det är någon isolering nu? Om det är 15ºC under köket tror jag inte att det finns så mycket att vinna på att isolera golvet. Möjligen om det skulle vara helt utan isolering. Hur är det med fönster? Om det drar kallt runt dåligt drevade fönster kan det göra golvet kallare.

Jag hade tänkt ta ner masonitskivorna i taket med sågspånet som jag tror finns där. Mössen har sparkat ut sådant vid ett rör. Kommer göra som du föreslog att fokusera på drevning runt fönster. Klistrade nu fönsterremsor på det stora 70-talsfönstret, treglas med läckor i den fasta fönsterdelen och som inte sluter tätt. Ska bytas så småningom då det inte passar 30-tals huset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.