Hej!

Tänkte bygga en platsbyggd byrå i klädkammare. Rakt över ytan. Snedtaket och väggen ni ser är mot vind & yttervägg.

Kan jag lägga in isolering innan jag bygger för när jag ändå är igång? Huset är ett 40-tals hus. Heltäckningsmattan får ligga kvar tänkte jag, den la vi in för två år sedan på tidigare parkettgolv.

Behöver jag lägga någon ångspärr eller så? Jag är grön så förklara gärna så tydligt som möjligt :)
 
  • Rörigt rum, blå matta, vit bänk, korgar, kläder, papperskasse och bubbelplast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C cpt skrev:
Hej!

Tänkte bygga en platsbyggd byrå i klädkammare. Rakt över ytan. Snedtaket och väggen ni ser är mot vind & yttervägg.

Kan jag lägga in isolering innan jag bygger för när jag ändå är igång? Huset är ett 40-tals hus. Heltäckningsmattan får ligga kvar tänkte jag, den la vi in för två år sedan på tidigare parkettgolv.

Behöver jag lägga någon ångspärr eller så? Jag är grön så förklara gärna så tydligt som möjligt :)
Ingen som har någon tanke? :) Kanske är i fel kategori..?
 
Tror du kan isolera men ingen plast på någon sida utan du de kan andas fukt vandare, diffusionsöppen
 
T Trollskidan skrev:
Tror du kan isolera men ingen plast på någon sida utan du de kan andas fukt vandare
Så bara sprida ut isolering på golvet och mot den låga lilla väggen?
 
C cpt skrev:
Så bara sprida ut isolering på golvet och mot den låga lilla väggen?
Sprida? Är väll skivor och inte lösull?
 
T Trollskidan skrev:
Sprida? Är väll skivor och inte lösull?
Tänkte spontant lösull, finns det fördelar med skivor, isåfall vilka?
 
C cpt skrev:
[länk]

Skulle väl fungera? Lägga på golv och mot upp en bit mot vägg ?
japp
 
  • Gilla
cpt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.