Jag skulle vilja köpa en ironman skjortstrykare till min sambo i julklapp men de finns inte längre att köpa. Någon som har en begagnad att sälja?
 
Akahigi
Skulls föreslå ett bra strykjärn med separat ångstation. Funkar bättre...
 
Finns de inte att köpa längre kanske di inte var något att ha?
 
Tror de utgick för att de var för dyra och därför inte sålde så bra. Avskyr att stryka så ett bra strykjärn hjälper inte så mycket. Är egentligen inte själva strykningen jag ogillar utan att jag tycker det är omständigt och med barn som springer runt benen som man är rädd för att bränna.

Någon som testat en sådan här?
http://www.tretti.se/hem-och-tradgard/kladvard/strykjarn/whirlpool-awr-213
 
Akahigi
byggankan skrev:
Tror de utgick för att de var för dyra och därför inte sålde så bra. Avskyr att stryka så ett bra strykjärn hjälper inte så mycket. Är egentligen inte själva strykningen jag ogillar utan att jag tycker det är omständigt och med barn som springer runt benen som man är rädd för att bränna.

Någon som testat en sådan här?
[länk]
Finns nog inga genvägar är jag rädd. Men med en ångstation blir det iaf snabbare och enklare.

Sådana där ångmanicker som whirlpoolen funkar inte heller på kavajer/kostymer och sådant. De får sömmarna att "bulla" sig.

Handstrykning is the sh*t. Tips dock: spraya skjortor med vatten, lägg en kvart i tät plastpåse innan du stryker. Går fortare då och blir bättre.
 
Den från whirlpool finns för 995 kr (ca) om du är student och har mecenatkort . Eller någon du känner kanske vill hjälpa till... Tillräckligt billigt för att chansa.

Ska även tillägga att jag har en ångstation, det är enorm skillnad mot ett vanligt strykjärn. Lätt värt de 2000 jag betalade för min tefal pro express.
 
Redigerat:
Akahigi
mirakelmilla skrev:
Den från whirlpool finns för 995 kr (ca) om du är student och har mecenatkort . Eller någon du känner kanske vill hjälpa till... Tillräckligt billigt för att chansa.

Ska även tillägga att jag har en ångstation, det är enorm skillnad mot ett vanligt strykjärn. Lätt värt de 2000 jag betalade för min tefal pro express.
Håller med, har också haft en sådan. De ligger på 1600 från amazon.co.uk med gratis frakt. Du behöver en UK strömkontaktadapter från typ clasohlson för några tior.
 
Akahigi
Philips Perfectcare steam generator har fått bra feedback också... Dyr som sjutton dock.
 
Akahigi skrev:
Sådana där ångmanicker som whirlpoolen funkar inte heller på kavajer/kostymer och sådant. De får sömmarna att "bulla" sig.
Förmodligen beror det på att sömmarna krymper mer än väven.
 
Akahigi skrev:
Finns nog inga genvägar är jag rädd. Men med en ångstation blir det iaf snabbare och enklare.

Sådana där ångmanicker som whirlpoolen funkar inte heller på kavajer/kostymer och sådant. De får sömmarna att "bulla" sig.

Handstrykning is the sh*t. Tips dock: spraya skjortor med vatten, lägg en kvart i tät plastpåse innan du stryker. Går fortare då och blir bättre.
Men hur är det med skjortor? Kavajer och kostymer lämnas till kemtvätten. Som det är nu så gnäller min sambo varje dag över strykandet och jag själv använder bara skjortor till första tvätten. Sedan hängs de undan och så köper jag nya istället. Så det är en himla tur att jag till skillnad från min sambo faktiskt inte måste ha skjortor på jobbet utan bara har det ibland.
 
mirakelmilla skrev:
Den från whirlpool finns för 995 kr (ca) om du är student och har mecenatkort . Eller någon du känner kanske vill hjälpa till... Tillräckligt billigt för att chansa.

Ska även tillägga att jag har en ångstation, det är enorm skillnad mot ett vanligt strykjärn. Lätt värt de 2000 jag betalade för min tefal pro express.
Var någonstans då? Min kusin är fortfarande student och skulle säkert kunna köpa en åt mig.
 
Ett ångstrykjärn skulle säkert underlätta för min sambo oah jag skulle kunna köpa det åt honom om det inte finns något annat, men jag skulle behöva något annat för min del då jag inte skulle börja stryka med det heller. Jag brukar stryka genom att spruta på vatten på kläderna, men det funkar ju inte för allt...
 
Akahigi
byggankan skrev:
Ett ångstrykjärn skulle säkert underlätta för min sambo oah jag skulle kunna köpa det åt honom om det inte finns något annat, men jag skulle behöva något annat för min del då jag inte skulle börja stryka med det heller. Jag brukar stryka genom att spruta på vatten på kläderna, men det funkar ju inte för allt...
Lär dig att gilla att stryka :)

Det finns liksom inga genvägar. Det är rätt ok att stryka när man fått in snitsen. Med ett OK strykjärn. Man kan stryka och kolla på tv. Om du absolut hatar det så byt tjänster med sambon. Då får han ju inte gnälla om det, om det är hans jobb.

Skjortor blir aldrig snygga om de inte stryks ordentligt.

Men: för 25-35 kr typ så tvättar, stryker (pressar) och packar kemtvätten dina skjortor i kartonger. Helt ok resultat. Alternativ? Har själv kört det när jag bodde i stan, nära kemtvätten.
 
byggankan skrev:
Var någonstans då? Min kusin är fortfarande student och skulle säkert kunna köpa en åt mig.
Logga in på mecenat.se, leta upp whirlpool och därifrån kommer du till deras Vip-sida. Frakten kostar nog 100 kr. Finns lite allt möjligt, köpte torktumlare därifrån och är mycket nöjd med priset.
 
Ångstation och en TV framför strykbrädan är bästa modellen vi testat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.