f91jsw skrev:
En iphone 4 klarar 4-5 dagar på en laddning om man inte använder smartfunktionerna och ställer den i flight mode på nätterna.
Det kanske den gör men vitsen med en smartphone är väl att använda smartfunktionerna... Ska man behöva ställa om till/från flightmode kan man enligt min åsikt lika gärna koppla in laddaren på kvällen. Krånglet är jämförbart tycker jag.

Jag har ingen erfarenhet av iphone men min android-lur behöver tyvärr matas varje natt utifrån hur jag nyttjar den, dvs en del nyttjande av smartfunktioner men inte på en tonårings sätt.

Sen kan jag personligen tycka att det kvittar om den måste laddas varje natt eller om det räcker med varannan. Det är först när batteritiden börjar räcka runt en vecka som skillnaden blir betydelsefull för mig.
 
Om man nu inte tycker att den moderna tekniken inte avancerat långt nog, så kan man titta tillbaka till 1980.

Utrustningen är den första bärbara GPSen. Notera tangentbordet som är lika stort som fyra Galaxy S, bara det.
 
  • Manpack_old.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
f91jsw skrev:
...och ställer den i flight mode på nätterna.
Stänga av den kanske vore en idé?
 
Nyfniken skrev:
Stänga av den kanske vore en idé?
Eller sätta den i en schysst laddardocka. Nästan enklare än att fippla med inställningar.
 
Jag sätter den i flight mode främst för att jag inte vill ha några samtal på natten. Att den inte drar någon ström (nästan) är mer en bonus. Att stänga av den inget alternativ eftersom jag vill kunna kolla vad klockan är samt använda väckarklockan. Dessutom tar det ju en evighet att starta den sen. Att sätta den i flight mode är två klick och tar ca 1,5 sekunder.
 
På 90-talet slog ju avstängda Nokia på sig när alarmet gick. Finns den funktionen fortfarande kvar?
 
iPhone måste vara påslagen, annars blir det inget larm.
 
Samma med Android.
 
Det är svårt att påstå annat än att mobiltelefonerna var bättre förr när det var just telefoner med några extra funktioner typ sms, Blåtand och väckarklocka.
När det blev minisurfplattor med telefonfunktion så fick telefonbiten dra sig tillbaka och försämras.
 
Man kan ju alltid köpa Nokia :p
 
Hade Nokia 6310i fortfarande funnits så hade den varit mitt förstaval.
Nokia-6310i-01.jpg
 
Nimajneb skrev:
Det är svårt att påstå annat än att mobiltelefonerna var bättre förr när det var just telefoner med några extra funktioner typ sms, Blåtand och väckarklocka.
När det blev minisurfplattor med telefonfunktion så fick telefonbiten dra sig tillbaka och försämras.
Jag trodde också det innan jag skaffade smartphone men det stämmer faktiskt inte. En smartphone funkar lite annorlunda än en traditionell mobiltelefon, men i huvudsak är den bättre på nästan alla punkter inklusive rena telefonfunktionerna. Undantaget då batteritiden.
 
Jag har iaf inte lyckats hitta det förträffliga telefonmässigt med mina smartphones jag har haft dom senaste åren. Du får gärna berätta var hemligheterna ligger.
 
Jag kör med en ZTE Blade och jag gillar hitta.se appen, skönt att se vem som ringer innan man svara. Dessutom så kan man spara nummer inkl. namn i telefonboken på ett klick. Helt klart en förbättring av telefonfunktionen Nimajneb :)
 
nimajneb skrev:
hade nokia 6310i fortfarande funnits så hade den varit mitt förstaval.
8210 ftw!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.