Hmm, jag tror att vi är på lite olika nivå när det gäller mobiler.......

Jag beställde nyss en LG telefon av samma modell som jag hade för 2 år sedan, då min nuvarande SE pajade och jag inte vill ha någon av dom nya mobilmodellerna som säljs. Finns mycket udda på eBay.

Hoppas du blir nöjd med mobilen dock! :)
 
Följer Apple sin normala produktcykel så borde iPhone 5 med 4G komma ut tidigast i juni 2012. Först då skulle jag förvänta mej ett (litet) prisfall på 4S.

Att Apple skulle sänka priset redan till jul på en telefon som sålde fyra miljoner exemplar första helgen finner jag tämligen osannolikt.

Personligen väntar jag på iPhone 5 (vi har 100% 4G-täckning här på Gotland :))
 
D
mycke_nu skrev:
Att Apple skulle sänka priset redan till jul på en telefon som sålde fyra miljoner exemplar första helgen finner jag tämligen osannolikt.

Personligen väntar jag på iPhone 5 (vi har 100% 4G-täckning här på Gotland :))
Apple brukar ju inte vara mycket för att sänka priset annat än om en ny modell kommer och mycket korta kampanjer.

Men det där om 4milj sålda ex första helgen är ju bara nonsens och säger ingenting (eller väldigt lite) om hur populär iPhone 4s kommer att bli. iPhone 4 är ju ovanligt "gammal" (ca 4 månder sen) och många har väl väntat på den nya modellen. Helt enkelt ett uppdämt "behov" och hur uppdämt behovet är inför olika lanseringar beror ju helt på situationen innan lanseringen och inte på själva produkten i sig.

Det vore mer intressant att veta hur iPhone 4s säljer en månad EFTER lanseringen än de 3 första dagarna.

Inte för att jag tvivlar på att iPhone 4s kommer att sälja i ungefär samma takt som iPhone 4. Varken mycket mer eller mindre. För många (inklusive mig själv) tror jag nog att iPhone 4s var en stor besvikelse då det "bara" blev en snabbare variant av den förra modellen (i princip). Jag som redan har en iPhone 4 ser ingen som helst anledning att uppgradera.
 
Det är helt klart att många väntade på lanseringen av den nya modellen, och att det dessutom tillkom en ny operatör i USA (Sprint) vilket givetvis ökade efterfrågan ytterligare. Dock är det så att 4S sålde helt slut på mindre än en vecka, så jag tror Apple har väldigt lite incitament att sänka priserna kortsiktigt.

Vad gäller uppgradering från 4 till 4S så håller jag med fullständigt, även jag behåller min.
 
mycke_nu skrev:
Personligen väntar jag på iPhone 5 (vi har 100% 4G-täckning här på Gotland :))
Eller iPhone 6 som den snarare kommer heta ifall den inte får nåt helt annat namn (iPhone 4S är den femte i ordningen).
 
Håller på med överföring via iTunes, fick vänta en dag på SIM-kort som av säkerhetsskäl inte skickas samtidigt, tackar. Upptäckte förstås igår att det gamla kortet inte passade och hade inte sett nån info om detta men det löste sig alltså. Känns helt OK så här långt.

Angående 4G så är det väl inget mobil i dagsläget som stöder det? Kunde inte hitta någon modell även om det fanns uppgifter om att det var på (4)G

Kjell G
 
skalman1 skrev:
Hmm, jag tror att vi är på lite olika nivå när det gäller mobiler.......

Jag beställde nyss en LG telefon av samma modell som jag hade för 2 år sedan, då min nuvarande SE pajade och jag inte vill ha någon av dom nya mobilmodellerna som säljs. Finns mycket udda på eBay.

Hoppas du blir nöjd med mobilen dock! :)
Jag är nöjd:cool:

att en del kollegor kallar mig prylb*g kan jag stå ut med. Har inga andra apple-prylar men varit väldigt nöjd med mobilen tidigare och denna variant var mkt trevlig och snabb!

Annars gillar jag leta grejer också

Kjell G
 
Kjell_G skrev:
Jag är nöjd:cool:

att en del kollegor kallar mig prylb*g kan jag stå ut med. Har inga andra apple-prylar men varit väldigt nöjd med mobilen tidigare och denna variant var mkt trevlig och snabb!

Annars gillar jag leta grejer också

Kjell G
Se upp! Så sa jag oxo för för några år sedan och sedan dess har jag köpt:

Ett otal iPods
iPhone 3
IPhone 4 (2 st)
MacBook Pro (2 st)
MacBook Air (2 st)
IMac förra veckan

Apple är ett FARLIGT gift som kommer att lämna mej på ruinens brant med ett fånigt leende på läpparna.
 
93f9cad6-4c1d-4c95-9b5b-bf3c5779d4c5_thumb.jpeg
 
Läst att 4S har markant sämre batteritid än 4:an. Kan detta stämma?
 
Nimajneb skrev:
Läst att 4S har markant sämre batteritid än 4:an. Kan detta stämma?
Det är en bugg i iOS5 som skall åtgärdas. Det har också hittats feltillverkades batterimoduler till 4S.
 
Hmm,
Ser att Apple gör det lätt för sig genom att skylla både på hård o mjukvara.
Om nu IOS5 är den stora boven i dramat så betyder det kanske även att 4 o 3GS läcker ström...

Nja... Det känns som felet är större än såhär, en buggfix i ios5 hade redan varit ute. Luktar lite samma grej som antennproblemet som 4an hade i början av sin lansering,
 
Nimajneb skrev:
Hmm,
Ser att Apple gör det lätt för sig genom att skylla både på hård o mjukvara.
Om nu IOS5 är den stora boven i dramat så betyder det kanske även att 4 o 3GS läcker ström...

Nja... Det känns som felet är större än såhär, en buggfix i ios5 hade redan varit ute. Luktar lite samma grej som antennproblemet som 4an hade i början av sin lansering,
Hård- och mjukvara. Har de något mer att välja på? Religiösa samfund som motarbetar? ;)

IOS5 "läcker" även på 3GS och 4. 5.0.1 fixar det problemet. Det är framför att platstjänster i tredjeparts-appar som inte "släpper" GPS:en.
Det är också ett känt faktum att de har råkat ut för dåliga batterimoduler, men det verkar vara väldigt få och har inte nått den svenska marknaden.
 
501 finns ju nu som beta och Apple påstår att det skall lösa läckageproblemet. Har dock inte sett det bekräftas av någon betaanvändare ännu....
 
Kanske för att dom har släppt 5.0.2.. ;)

Inte för att jag har DET problemet. Fegar jag med 4.0.1. Straffet för att ha en Jailbroken och piratupplåst telefon, kan inte uppgradera.. :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.