Operatörerna brukar ha nya iPhones först. De leverantörer som finns på Prisjakt ligger nog sist på listan.
 
Men det är ändå rätt intressant att applestore ligger med ett mycket lägre pris än dom flesta nätbutiker. Uppenbarligen så rider dom senare på den hysteriska "vill vara först vågen".
Skall bli intressant nu o läsa om batteriproblemet är löst nu när OS 5.0.1 har släppts.
 
abrovink skrev:
Kan vara läge att skippa fallfrukten och gå över till Android ICS :wow:

[länk]
Ja, för er som endast är intresserade av excesser i specifikationer kan det ju var ett alternativ. För oss andra som bara vill använda telefonen utan att bry sig är det nog mindre intressant. :cool:
 
Johan Gunverth skrev:
Ja, för er som endast är intresserade av excesser i specifikationer kan det ju var ett alternativ. För oss andra som bara vill använda telefonen utan att bry sig är det nog mindre intressant. :cool:
Om det bara är en telefon du är ute efter så funkar t.ex en Nokia 5210 alldeles utmärkt och den slår batteritiden på alla nya smartphones med hästlängder....

Jag är oerhört besviken på ALLA smartphones som finns på marknaden, det finns inte någon som inte behöver laddas dagligen vad jag vet, vid mycket sparsamt användande klarar man kanske 2 dagar men då tappar man ju hela meningen med den, ta t.ex SGS2 som har en liten förhöjning vid kameran, hade man gjort denna lilla förhöjning över hela telefonen hade man kunnat få dit ett dubbelt så stort batteri utan att telefonen blivit klumpigare
 
Så länge telefonen håller en hel dag tycker jag inte det är något problem. Jag har ändå min som väckarklocka så det är bara att plugga in den vid sängen varje kväll.

Värre är det då för riktiga power users som behöver ladda mitt under arbetsdagen.
 
Jag ser inte laddandet som något problem. Pluggar i den i bilen när jag sitter där, pluggar i den i datorn när jag är på jobbet och hemma ligger den också på laddning.
Men då får jag också valuta för varje kwh jag stoppar in i luren =)
 
abrovink: Precis, laddare är billiga. Bara ladda på alla de vanliga ställena telefonen ligger på så är problemet löst.
 
kolvas skrev:
Om det bara är en telefon du är ute efter så funkar t.ex en Nokia 5210 alldeles utmärkt och den slår batteritiden på alla nya smartphones med hästlängder....

Jag är oerhört besviken på ALLA smartphones som finns på marknaden, det finns inte någon som inte behöver laddas dagligen vad jag vet, vid mycket sparsamt användande klarar man kanske 2 dagar men då tappar man ju hela meningen med den, ta t.ex SGS2 som har en liten förhöjning vid kameran, hade man gjort denna lilla förhöjning över hela telefonen hade man kunnat få dit ett dubbelt så stort batteri utan att telefonen blivit klumpigare
Det finns ett större batteri som samsung har tagit fram som säljs tillsammans med en ny batterilucka. Telefonen blir lite tjockare och förhöjningen vid kameran försvinner
 
frohike skrev:
Det finns ett större batteri som samsung har tagit fram som säljs tillsammans med en ny batterilucka. Telefonen blir lite tjockare och förhöjningen vid kameran försvinner
Kanon, det får nog bli att investera i ett sådant batteri d^_^b
 
frohike skrev:
Det finns ett större batteri som samsung har tagit fram som säljs tillsammans med en ny batterilucka. Telefonen blir lite tjockare och förhöjningen vid kameran försvinner
Finns det händelsevis till Samsung Galaxy S också?
 
Troberg skrev:
Finns det händelsevis till Samsung Galaxy S också?
Inte för att gå me OT, men det tror jag inte. Har varken läst eller sett något om det.
Tyvärr är ju Galaxy S död från samsungs sida.
 
mycke_nu skrev:
Halvt OT, men ett populärt argument mot iPhone försvann igår då Adobe annonserade att dom inte längre kommer att utveckla Flash för mobila plattformar.
Trots att Adobe lägger ned Flash för mobiler släpper företaget en version av programmet för Android 4.0.
Så det kommer att fungera i Android länge till, eller så länge det finns viktiga flash-sidor.
Så argumentet finns kvar i några år till d^_^b
 
abrovink skrev:
Trots att Adobe lägger ned Flash för mobiler släpper företaget en version av programmet för Android 4.0.
Så det kommer att fungera i Android länge till, eller så länge det finns viktiga flash-sidor.
Så argumentet finns kvar i några år till d^_^b
Eller tills 4.0.1 kommer ut.. ;)

Alla mobilägare borde fö vara tacksamma för att Flash nu går hädan, det är buggigt, långsamt och batterikrävande jämfört med HTML5.

Apple insåg detta för flera år sedan, och till slut gjorde även Adobe det i år.
 
kolvas skrev:
Jag är oerhört besviken på ALLA smartphones som finns på marknaden, det finns inte någon som inte behöver laddas dagligen vad jag vet, vid mycket sparsamt användande klarar man kanske 2 dagar men då tappar man ju hela meningen med den,
En iphone 4 klarar 4-5 dagar på en laddning om man inte använder smartfunktionerna och ställer den i flight mode på nätterna. Det gör inte alls att man tappar meningen med den, man hur ju fortfarande möjligheten att använda den som smartphone när man vill/behöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.