Nimajneb skrev:
501 finns ju nu som beta och Apple påstår att det skall lösa läckageproblemet. Har dock inte sett det bekräftas av någon betaanvändare ännu....
Beta-användare FÅR INTE bekräfta det pga utvecklaravtalet. ;)
 
Funderar på att pensionera min gamla nokia 3910i och skaffa en 4S med telia abonemang, klarar man sig med 16GBintern minne samt surf på 5GB/mån?

Lyssnar mycket på musik så det lär väl bli kanske 1-2h/dygn via spotify + lite övrig surf då och då räcker 5GB(medium) då tror ni?

Tillkommer det någon fast kostnad varje gång man besöker webben?

Ringer nästan aldrig och tänkte flytta över mitt refillabonemang, nummret alltså till den ev. nya luren.

Appar är det som genvägar man har på "skrivbordet" eller vad samt kostar det?

Har ingen koll alls vad gäller dagens mediatelefoner nämnligen :D
 
Jag har bara 16gb o har klarat mig bra. Har mkt foton och musik plus enstaka ljudböcker som byts ut emellanåt. Med många ljudböcker o ev filmer så är väl 16gb för lite men annars räcker det långt.

Både jag och frun kör 0,5 gb och klarar oss riktigt bra tom på det. Men då lyssnar vi mest på musik via spotify hemma när telefonen är uppkopplad mot det vanliga trådlösa nätverket.

Sen kör jag spotify när jag är ute o tränar, snickrar och kör bil (via fm sändare) men då kör jag spotify i offlineläge. Vanligt surf o mail drar knappt nåt men ska du köra mkt youtube, webbradio och spotify online på mobilens uppkoppling så går det ju åt mer. Tror jag körde webbradio 2-3 timmar om dagen i ett par dagar och det blev 3-400 mb. Så med 5gb lär du klara dig bra

Inga andra kostnader för att surfa och oftast är det gratis även efter de 5gb eller vad du nu väljer men hastigheten stryps till extremt lite.

Appar är program som är anpassade för telefonen. Allt från bankernas inlogg för att kolla konto(även överföra mellan egna konton) till hela GPS program till bilen. Det finns enormt många bra appar gratis sedan finns det de som kostar. Alltfrån mindre program som hjälper en att kunna skriva inköpslistor för 10-20 kr, program som mäter hastigheter och acceleration i din bil för kanske 50 ända upp till GPS program för uppåt 800 kr.

Apparna hamnar dock som genvägar på bakgrundsbilden som på din dator precis som du gissade.
 
kinglolle - Ok förstår att bilder och videos tar upp mer plats både vad gäller internminnet samt den fria surfpotten 5GB, kan man utnyttja spotify(som ingår i 12mån) även till datorn då, har ju telia smart hemma, menar utan att belasta på telefonens surfpott?

Det medföljer ingen gps programvara till telefonen alltså utan den kostar ca 800 spänn extra?
 
Ja du kan lyssna på spotify via datorn via dess egna uppkoppling och då har den inget med din mobils uppkoppling att göra. Sen kan du som sagt alltid köra offline läge

Nej då själva GPS mottagaren är inbyggd så du kan använda hitta mfl gratis med vägbeskrivning

Däremot har tomtom och andra gps tillverkare program med ljudspår o vägnätet mm inlagt så att den fungerar som en vanlig bil gps. Dessa program kostar dock ganska mkt och brukar då innehålla fria uppdateringar av vägnätet i 1-2 år
 
Halvt OT, men ett populärt argument mot iPhone försvann igår då Adobe annonserade att dom inte längre kommer att utveckla Flash för mobila plattformar.

16 GB räcker säkert, speciellt som Apple numera har en gratis molntjänst för lagring av 5 GB.
 
Tack för upplysningarna kinglolle, känner att man ligger efter lite vad gäller teknikutvecklingen, ska grunna ett par dar till innan jag bestämmer mig :D
 
mycke_nu - Hänger inte med riktig men det lät ju positivt :D

Du menar man kan spara ex.vis musik,bilder upp till 5GB gratis ungefär som säker lagring(telia) då utan att tära på internminnet?

Skulle säkert kunna välja en annan mediatele men har bara hört positivt om iphone vad gäller snabbhet, batteritid, operativsystem minst sagt så där är valet enkelt.
 
Japp, du kan läsa mer här.
 
mycke_nu skrev:
Halvt OT, men ett populärt argument mot iPhone försvann igår då Adobe annonserade att dom inte längre kommer att utveckla Flash för mobila plattformar.
Hur menar du? Kommer Flash-stödet försvinna från alla andra telefoner nu?
 
Yes, Adobe kommer att upphöra med all vidareutveckling av Flash för mobila plattformar (och TV-burkar).

Det som finns nu funkar givetvis även framöver, men när nästa version av Android eller Windows Phone 7 kommer ut är det troligen kört.

I och med detta kommer givetvis INGEN att utveckla appar etc byggt på Flash, så produkten är en levande död sådan.
 
Lånade gummans iphone 3G?(finns det) igår kväll och testade att surfa via trådlösa hemnätet, men vilket bök med att förstora upp sidor för att ens kunna se och klicka på rätt länk, blev automatiskt att man klickade på nå helt annat och man fick gå tillbaks mm..

Något som förändrats med nyare iphone vad gäller användarstöd vid webbsurfning eller annat tips?

Bara hoppas siri även kommer att hantera Svenska då skulle ju mycket förändras, kostar den tjänsten något föresten?



Tack för infon btw mycke_nu
 
Nyfniken skrev:
Hur menar du? Kommer Flash-stödet försvinna från alla andra telefoner nu?
Japp. Dött. Begravet. Av Adobe själva.

De kommer dock att underhålla de släppta versionerna under en tid framöver. De som har källkodsavtal kan fortsätta att utveckla på eget bevåg, t.ex. RIM (som konsekvent satsar fel). Det kommer dock aldrig att blir Open Source.

Budskapet är, efter att man dechiffrerat Adobe pressmeddelande, tydligt; HTML5 tar över även för Adobe.
 
Alpha skrev:
Lånade gummans iphone 3G?(finns det) igår kväll och testade att surfa via trådlösa hemnätet, men vilket bök med att förstora upp sidor för att ens kunna se och klicka på rätt länk, blev automatiskt att man klickade på nå helt annat och man fick gå tillbaks mm..

Något som förändrats med nyare iphone vad gäller användarstöd vid webbsurfning eller annat tips?

Bara hoppas siri även kommer att hantera Svenska då skulle ju mycket förändras, kostar den tjänsten något föresten?



Tack för infon btw mycke_nu
Upplever som du att det är bökigt att surfa, skärmen är egentligen för liten. Men det finns sidor som är anpassade till mobil tror jag, dessutom appar som hanterar nätsidor (exempel Tapatalk för olika forum).

Dessutom är 4S mycket snabbare än 3G(S) så det är ett plus. Du kanske ska slå till med iPad :) fast då är det ju ingen mobil längre :p

Surfhastighet upplever jag också är ok med 0,5Mb men då är det som sagt mail, fb, och inte minst den nya flugan WoW (War of Words eller Wordfeud :)

Kjell G
 
Personligen tror jag inte den här telefonen finns på riktigt. Jag ligger på en beställning från Dustin sedan innan släppdatum 28 oktober, och Dustin som brukar vara mest leveranspålitligt av alla nätbutiker kan inte ens ge en uppskattning om när telefonen kommer.
Efter dryga två veckor från releasedatum finns i dagsläget två (2) omdömen om telefonen på Prisjakt. Inte ens Apple store har den i lager enligt Prisjakt.

Om det är någon som faktiskt äger en iPhone 4s och vet var man kan få tag på dem så tipsa gärna. Jag är extremt less på min HTC som stänger av sig under pågående samtal mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.