52 879 läst · 447 svar
53k läst
447 svar
Invikbar dragkrok gick inte igenom besiktningen
Allt på besiktningen gick igenom förutom att besiktningsmannen tyckte att det var värt att underkänna att dragkroken inte faller ner när man trycker på knappen.
När jag googlar så finns det permanenta dragkrokar och så finns det löstagbara dragkrokar. Jag hittar inget om infällbara dragkrokar. Vad gäller då? Kan besiktningen ge mig körförbud och kräva ombesikning för en sån här skitgrej? Det hindrar ju inte fordonet från att framföras på ett säkert sätt bara för att den elektriska nedfällningen av dragkroken inte fungerar? Blir så trött.
När jag googlar så finns det permanenta dragkrokar och så finns det löstagbara dragkrokar. Jag hittar inget om infällbara dragkrokar. Vad gäller då? Kan besiktningen ge mig körförbud och kräva ombesikning för en sån här skitgrej? Det hindrar ju inte fordonet från att framföras på ett säkert sätt bara för att den elektriska nedfällningen av dragkroken inte fungerar? Blir så trött.
Det är normalt sett ombesiktning på det.
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 721 inlägg
På bilden ser vi en elektriskt infällbar krok.
Om jag inte missminner mig så har TS en Passat B7, och jag vill minnas att de haft lite bekymmer med den utfällbara kroken.
Om jag inte missminner mig så har TS en Passat B7, och jag vill minnas att de haft lite bekymmer med den utfällbara kroken.
Det är väl lite som dimljus, finns de där och kan användas så ska de vara korrekt inställda.
Likadant med en dragkrok, finns den där och kan tänkas användas så ska den kunna inspekteras och fungera. Nästa gång du testar så kanske den faller ner och om den då inte fungerar som den skall och fastnar i rätt läge osv så kan det vara farligt. Så, finns den där ska den kunna inspekteras och fungera.
Lösningen på gamla bilar med automatisk krok som plötsligt inte funkar brukar tyvärr bli utbyte till en svindyr reservdel eller till en fast krok. Även om det är en småsak som gått sönder så brukar tillverkarna se till att (med säkerheten som ursäkt ) man måste byta hela grejen.
Likadant med en dragkrok, finns den där och kan tänkas användas så ska den kunna inspekteras och fungera. Nästa gång du testar så kanske den faller ner och om den då inte fungerar som den skall och fastnar i rätt läge osv så kan det vara farligt. Så, finns den där ska den kunna inspekteras och fungera.
Lösningen på gamla bilar med automatisk krok som plötsligt inte funkar brukar tyvärr bli utbyte till en svindyr reservdel eller till en fast krok. Även om det är en småsak som gått sönder så brukar tillverkarna se till att (med säkerheten som ursäkt ) man måste byta hela grejen.
Hatar verkligen bilar. Så in i helvete. Det bara går sönder och krånglar. Och dyrt är det.Tomtom79 skrev:Det är väl lite som dimljus, finns de där och kan användas så ska de vara korrekt inställda.
Likadant med en dragkrok, finns den där och kan tänkas användas så ska den kunna inspekteras och fungera. Nästa gång du testar så kanske den faller ner och om den då inte fungerar som den skall och fastnar i rätt läge osv så kan det vara farligt. Så, finns den där ska den kunna inspekteras och fungera.
Lösningen på gamla bilar med automatisk krok som plötsligt inte funkar brukar tyvärr bli utbyte till en svindyr reservdel eller till en fast krok. Även om det är en småsak som gått sönder så brukar tillverkarna se till att (med säkerheten som ursäkt ) man måste byta hela grejen.
Det finns inget sådant förbud mot att använda släp. Däremot kan du skruva bort hela dragkroken, då får du köra bilen igen.
Ja bilar är svindyrt, därför måste man ha en bil man verkligen tycker om, då gör det inte lika ont när räkningarna kommer.
Ja bilar är svindyrt, därför måste man ha en bil man verkligen tycker om, då gör det inte lika ont när räkningarna kommer.
Då har du en elektrisk manövrerad spärr och sedan faller den av egen vikt ner och du viker upp den. Det är väl bara köpa en burk 5-56 och spraya på den under några dagar så kommer det där lösa sig.M Mjärn skrev: