Hejsan!
Jag köpte denna maskin ny 2014 och den har funkat bra. Nu har den tyvärr "nästan" gett upp. Styrningen till motorerna fungerar inte. Detta medför att den inte kan köra på de lägre hastigheterna. Den blir alltså stående vid station när den ska ut och den kan inte köra sakta tillbaka via slingan heller.
Det går säkert att laga kortet och spara 2800:- som ett nytt kostar. Det är förmodligen någonting med signalen från encoders i motorerna. Det skall finnas två fyrkantsvågor som indikerar fram/bak samt hastighet. Det är förmodligen antingen någon av mosfet:arna som inte fungerar eller den elektronik som genererar/signalkonditionerar signalen till kortet från hjulen. Du måste alltså ha ett oscilloscope och förstå/följa signalerna på kortet för att titta vad som spökar.
Ett alternativ är att köpa ett nytt kort och "hoppas" att det fungerar. Jag har dock köpt en ny maskin nu så jag har gett upp detta elektronikprojekt.
Mycket saker är bytta och nya:
- däck
- display
- gummibuffrar till kaross
- m.m.
Det skall finnas en engelsk webbsida som jag inte minns adressen till där ett liknande fel lagats.
Om det finns något intresse att köpa den som donatormaskin eller om någon vill laga den så kan ni PM:a mig. I detta PM kan ni också ange vad ni är villig att eventuellt betala.
Jag skickar med en video där jag testkör motorerna via expermenyn.