4 475 läst · 5 svar
4k läst
5 svar
Intressanta hus, erfarenheter?
Är det någon här på forumet som byggt med intressanta hus.
Gillar deras hus och vision. Men blir ju lite skrämd när dom är så små. Kanske en fördel?
Hur som, är det någon med erfarenhet. Hur är dom, kvaliten, priserna?
Håller tidsplan och är dom bra att ha att göra med?
Gillar deras hus och vision. Men blir ju lite skrämd när dom är så små. Kanske en fördel?
Hur som, är det någon med erfarenhet. Hur är dom, kvaliten, priserna?
Håller tidsplan och är dom bra att ha att göra med?
HejF Freppuno skrev:
Såg att detta var en gammal tråd men vill ändå lägga in en kommentar då jag vill dela med mig av min erfarenhet av och varna för Intressanta Hus.
Har byggt hus med Intressanta Hus och var nöjd med processer och utförande till en början. När huset var färdigställt var det ett par saker som inte genomförts enligt överenskommelse/ritningar och IH gjorde då klart att detta skulle kompenseras/åtgärdas. Men efter snart tre år har verken kompensation eller åtgärd blivit verklighet och de personer vi har kontakt med gör sig i princip oanträffbara och säger sig "inte komma ihåg" de muntliga överenskommelser vi har. Vi kommer att se över vilka rättsliga åtgärder som kan genomföras för att komma vidare med detta vilket känns otroligt tråkigt och onödigt.
R
rolflidvall
Husägare
· Stockholm/Nacka
· 408 inlägg
rolflidvall
Husägare
- Stockholm/Nacka
- 408 inlägg
Det är ett riktigt oskick att inte svara på mejl. Om man har ont om tid så kan man bara verifiera att man läst och återkommer med ett svar inom X dagar. Jag har liknande erfarenhet av IH som @Freppuno och en bidragande orsak till att jag inte gick vidare var just bristfällig kommunikation.O Ohorno skrev:
enig.R rolflidvall skrev:
Jag jobbar själv med sälj och kundvärde. Helt otroligt att man kan agera så. Dessutom med den typen av produkt.
Fel post