..åtminstone tyckte jag att det var en intressant lösning då jag inte sett den tidigare. Villa från -62.
På bilden har jag redan lossat den från anslutningspunkten.
Öppen vägguttag med lösa eltrådar och demonterad armatur, visar installationen i äldre hus från 1962.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Wheelabrator
  • Laddar…
Att det är vidarekopplat är inget ovanligt.

Ja, det är ett ganska smart sätt att vidarekoppla på sådana brytare som bara har en skruv som anslutning

Trodde först att den var 2 separata kablar som satt under samma skruv. Blev lite förvånad när jag skruvade lossade den och kablarna hängde ihop.

Klassisk "mittuppskalning"

Har gjort sådana när jag "sytt" centraler med öppna skenor och överfallsklämmor. Mycket bra om man vill ha säker anslutning och "avbrottsfri" ledare.... Som är bra vid PE eller PEN...

Har dock aldrig gjort detta i "vanliga" installationer med så klena ledare som 1,5mm... Nu finns det inte nya uttag eller brytare med anslutningar där det går att göra så...

• Gilla
Småhusägare
  • Laddar…
H HSP skrev:
Har dock aldrig gjort detta i "vanliga" installationer med så klena ledare som 1,5mm... Nu finns det inte nya uttag eller brytare med anslutningar där det går att göra så...
Nej precis, fick klippa kabeln och ansluta dem bredvid varann i den nya fina knappen som nu sitter på plats.

Redigerat:
  • Gilla
HSP
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.