När jag skall gå in på vissa sidor, "Nissan bil" t.ex. går det inte att komma in eftersom ett meddelande kommer upp som säger att sidan inte är tillgänglig off line och frågar om jag skall koppla upp till bredbandsanslutningen.
Det går inte, Explorer, och även Netscape, kopplar om till off line igen om jag försöker!
Mycket irriterande. Vad kan det vara för fel?
Någon som har något tips?

Jag förutsätter att du har en vanlig bredbandsuppkoppling och aldrig ringer upp och loggar in.

Ett par saker att kolla i explorer.

-Under "Tools" finns ett val "work offline". Det ska naturligtvis inte vara förbockat.
-Under "Tools" och "Internet Options" hittar du en flik som heter "Connections". Där ska du bocka i "Never dial a connection". (Tror den inställningen är global och således även påverkar Netscape)

För svensk version borde
Tools = Verktyg
Work offline = Arbeta offline
Internet options = Internet alternativ
Connections = Anslutningar
Never dial a connection = Ring aldrig upp en anslutning
Men ibland överaskar Microsoft översättare med något helt ologiskt.

Tack, Mellanbarn, nu verkar det till att fungera.
Fast, varför kan man ändra dessa inställningar? När har man nytta av de olika alternativen?
Är mellanalternativet förvalt av MS?
Jag tror inte att jag hade bockat för det alternativer (mellan alternativet) själv, men det var valt.

Varför?

Nedersta alternativet att alltid ringa upp passar väl dom som har modem. Men varför den inte själv känner av att det finns en anslutning när man valt mellanalternativet kan jag inte svara på. Har helt enkelt bara provat och konstaterat vad som fungerar.

Kul att det fungerade :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.