Hej!
Ska snart beställa mitt kök från ikea och tänker köra med integrerad diskbänksbelysning från ikea, eller inte. Se bild
Min fråga är om man kör med deras "Mittled" belysning och deras drivdon "trådfri" så är min uppfattning att man också måste köra deras strömbrytare "Rodret" !?
Jag vill istället tända och dimra belysningen direkt när man kommer in i köket via hederlig strömbrytare. Bra eller dåligt tycker ni?
Brukar man lägga drivdonet uppepå köksluckan och dra kabel ned till belysningen i eller bakom köksluckor. Hur har ni gjort?
Har ni förslag på annan belysning?
Ställde denna fråga till ikea sist men fick inget bra svar.
Ska snart beställa mitt kök från ikea och tänker köra med integrerad diskbänksbelysning från ikea, eller inte. Se bild
Min fråga är om man kör med deras "Mittled" belysning och deras drivdon "trådfri" så är min uppfattning att man också måste köra deras strömbrytare "Rodret" !?
Jag vill istället tända och dimra belysningen direkt när man kommer in i köket via hederlig strömbrytare. Bra eller dåligt tycker ni?
Brukar man lägga drivdonet uppepå köksluckan och dra kabel ned till belysningen i eller bakom köksluckor. Hur har ni gjort?
Har ni förslag på annan belysning?
Ställde denna fråga till ikea sist men fick inget bra svar.
Drivdonet trådfri ska ha konstant nätspänning. Ansluts med en C7 apparatsladdställ,
Den styrs med typ valfri Zigbee-enhet.
Vi styr våra trådfri-drivdon med trådlösa knappen Styrbar samt mobilerna mm via smarthubben Homey Pro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den styrs med typ valfri Zigbee-enhet.
Vi styr våra trådfri-drivdon med trådlösa knappen Styrbar samt mobilerna mm via smarthubben Homey Pro.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 417 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 417 inlägg
I så fall är ju inte drivdonet Trådfri rätt val.K Kaninget_ skrev:
Beror t.ex. på var det finns ström till drivdonet, även inuti i skåpstommarna förekommer eller på undersidan av dem.K Kaninget_ skrev: