IKEA har men jag gillar den inte då det inte är något klister på denna och kan då få för sig att ramla ner om någon är och pillar på den.
 
Det finns sådan film på "konstnärsbutiker" typ Dekorima.
 
Gå in till närmaste reklamateljé och köp en bit etchfilm eller matt transparant folie.
Då får du en riktig folie som bla. används på bilar och utomhusskyltar. Kostar ca 100kr/m2 och sitter fast så länge du vill ha den om du monterar rätt, samt finns i olika sorters etsning även med blå, grön och guld skimmer,
 
Mekonomen & Biltema har också några varianter på film. ;)
 
jocke.lind skrev:
hej

i vårt badrum sitter ett fönster utan något insynsskydd för grannen  ::)

var kan man köpa sån skyddsfilm?

mvh Jocke
IKEA har slutat sälja sån (i alla fall när vi var där sist och frågade) men välsorterad färgaffär hade flera olika varianter att välja på. Kolla hos närmsta färghandlare. Har han/hon inte det kan de säker ta hem det.
 
Jag letade också efter insynskydd till bastun, men skaffade glas hos glasmästaren istället
Hittade på denna sida http://www.formodesign.com/ klicka på detaljer sen gå vidare till sida 2, där finns det insynsskydd
 
Om du bor i Stockholm, Malmö eller Göteborg så kan du köpa folie som ser ut som frostat glas på System-Text. De kan även skära till den i exakt den storleken du vill ha så blir det ännu lättare att montera den.

Annica
 
Jag kan annars rekommendera Kreatima.
Dom har hur mkt som helst att välja på.Det var rena julafton när jag skulle handla det! Dom är inte så dyra heller, så då kan man köpa flera olika mönster o byta om man tröttnar [smiley=tekst-toppie.gif]

http://www.kreatima.se/
 
Vi köpte våran på Färgsam. Funkar klockrent. Jag fick en massa luftbubblor på första försöket medan frugan får upp dem utan minsta lillas bubbla! Ett tips att man bara drar av några cm i taget från skyddspappret, och sen drar av skyddspappret liksom underifrån efter hand.
 
Alko skrev:
Vi köpte våran på Färgsam. Funkar klockrent. Jag fick en massa luftbubblor på första försöket medan frugan får upp dem utan minsta lillas bubbla! Ett tips att man bara drar av några cm i taget från skyddspappret, och sen drar av skyddspappret liksom underifrån efter hand.
Använd gärna en sprayflaska med vatten och en droppe diskmedel som du sprayar över hela ytan först. Då kan man justera om det hamnar snett. Sen tar man en skrapa eller liknande och drar över hela ytan för att få bort vattnet. Fungerar i stort sett alltid.

Annica
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.