Jag har kommit över ett par 230V-radiatorer Adax för Wifi-styrning (stickpropp). Problemet är att jag i hela huset har befintliga radiatorer på 400V som är fast installerade.

Finns det möjlighet att installera dessa över huvud taget utan att placera dem i närheten av befintliga uttag? Att jag rakt av inte kan klippa av sladden och ersätta den befintliga installationen förstår jag.

Jag hittar denna kopplingsbox på nätet men känner mig osäker på om det alls är något som hjälper mig eller ej?
https://www.elbutik.se/product.html...MIs6zEpryu_QIVYkeRBR1ZfwkdEAQYASABEgKKEfD_BwE

Eller går det med hjälp av elektriker installera ett nytt vägguttag bakom radiatorn? Jag är med på att jag behöver hjälp med detta men hoppas kunna klargöra vad som är möjligt och inte.

Så här ser nuvarande koppling ut.

Tack :)

• Öppnad elektrisk kopplingsdosa med exponerade kablar och terminaler på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
The junction box in your link won't solve your problem. Your box is missing a neutral wire (usually blue). Between it and the phase wire we have 220V, between the two phases - 400V. But an electrician can redo your wiring and it shouldn't cost "one million dollars" ;-)

• Gilla
Alex3000 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.