Hej,
Håller på att installera en Pax badrumsfläkt som verkar hyfsat avancerad (bl a fuktstyrd och appmöjlighet) men jag hittar ingen tydlig anslutning för jord på på fläkten. Markerade ingångar är märkta N, L och T där T anges som möjlig anslutning för brytare. Nån som har koll ?
Håller på att installera en Pax badrumsfläkt som verkar hyfsat avancerad (bl a fuktstyrd och appmöjlighet) men jag hittar ingen tydlig anslutning för jord på på fläkten. Markerade ingångar är märkta N, L och T där T anges som möjlig anslutning för brytare. Nån som har koll ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Ingen "dubbelkvadrat" på den där? isf ska den inte ha någon jord, då parkerar du den tåten på lämpligt vis.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 361 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 361 inlägg
Du får med ett kopplingsschema för 12V och 230V så se till att allt hamnar rätt för annars är det inte så kul. Jord bör vara framdraget enligt någon paragraf (enligt elektriker) med ska inte användas.
Koppla in nollan på N och fasen på L och testa styr helt via appen. Jag har 2 pax fläktar och har inget behov av brytare till någon av dom.
(Jag som tjollrar med mina inlägg)
Koppla in nollan på N och fasen på L och testa styr helt via appen. Jag har 2 pax fläktar och har inget behov av brytare till någon av dom.
(Jag som tjollrar med mina inlägg)
Tack för hjälpen !
Produkter som diskuteras i tråden