Jag har en kökskran som har haft ett sådant här duschmunstycke kopplat till det. Häromdagen lossnade detta. Eller mer specifikt så var det som att någon plastdel som det satt fast med gick av. Kvar i själva kranen sitter nu en runt plastbit som jag antar tillhör duschmunstycket och som jag antar har skruvats fast där en gång i tiden av någon annan än jag själv i vad jag antar är gängor som jag antar finns i själva metallhöljet på kranen. Många antaganden här.

En bild uppifrån och ner i en tom genomskinlig glasflaska med droppar och belysning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min fundering är, hur sjutton ska jag bära mig åt för att få ut denna och kunna installera ett nyinköpt duschmunstycke? Plastbiten är helt rund och jag kan inte känna några gängor eller liknande när jag känner på insidan. Är det någon som har någon ide? Jag har prövat med tänger och liknande, men jag får liksom inte något riktigt grepp.

Eller är jag ute och cyklar vad det är som har hänt och hur jag ska lösa det från första början?

Unikt namn
Prova med en långringstång om du har någon liggande?
Eller kanske skära loss en tårtbit ur plastbiten, så att du sen kan använda en skruvmejsel att gänga ur den.
Eller bara försöka bända bort hela plastbiten med en skruvmejsel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.