1 181 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Installera chinstång på betongtak på balkong?
Tjena! Jag bor i en hyresrätt och vill installera en chinstång för jag skall hänga i ab straps med karbinhakar för att träna magen.
Jag har tänkt att investera i en sådan här chinstång att skruva fast ute på balkongen i betongtaket:
Jag bor på högsta våningen i lägenhetsbyggnaden så betongtaket ute på balkongen bör alltså gå att borra i?
Frågan är vad för slags skruvar och expanderpluggar som behövs för att den skall palla med minst 80 kg (jag väger 77 kg) hängandes 30 cm utifrån väggen eller om den installeras i betongtaket istället så blir det mindre belastning på expanderpluggarna och skruvarna?
Tack för svar på förhand! / NN.
Jag har tänkt att investera i en sådan här chinstång att skruva fast ute på balkongen i betongtaket:
Jag bor på högsta våningen i lägenhetsbyggnaden så betongtaket ute på balkongen bör alltså gå att borra i?
Frågan är vad för slags skruvar och expanderpluggar som behövs för att den skall palla med minst 80 kg (jag väger 77 kg) hängandes 30 cm utifrån väggen eller om den installeras i betongtaket istället så blir det mindre belastning på expanderpluggarna och skruvarna?
Jag tror inte håltagning i balkong brukar vara tillåten hos de flesta bostadsrättföreningar.N NorrlandsNorrlänning skrev:Tjena! Jag bor i en hyresrätt och vill installera en chinstång för jag skall hänga i ab straps med karbinhakar för att träna magen.
[bild]
10mm expanderbult ska du ha om du ändå tänker sätta upp den. Kontrollera att hålen är tillräckligt stora på räcket. rekommenderar att kolla med styrelsen om det är tillåtet först..
Hyresrätt... han får kolla med hyresbolaget, rätt troligt att det är otillåtet.M mugatu skrev: