2 854 läst · 2 svar
3k läst
2 svar
Installera braskasett, när kontaktar man sotaren?
Fick höra av kamin-handlaren att sotarmästaren skulle komma och kolla innan man börjar arbeta... låter ju lite konstigt tycker jag. Han borde väl kontrollera installationen när man är klar?
Dom brukar dyka upp med jämna mellanrum, vår eldstad är godkänd just nu innan jag ändrat en massa.
/Oskar
Dom brukar dyka upp med jämna mellanrum, vår eldstad är godkänd just nu innan jag ändrat en massa.
/Oskar
Sotaren behöver bara komma godkänna inst. efter att du är klar men det är ändå bra att ta dit honom innan så ni kan gå igenom hur du har tänkt göra så finns det ju inga oklarheter.
Vore trist att få ändra något efteråt.
Installerade en keddy insats i min öppna spis och tog dit sotaren innan och han ville ha en sotlucka över anslutningsröret då min kanal vinklar kanska kraftigt in i skorstenen och det hade blivigt svårt att genom insatsen raka ur sotet som lägger sig där. Det hade inte jag tänkt göra.
Han var juste och tog inget betalt för den konsultationen.
Lycka till!!
Vore trist att få ändra något efteråt.
Installerade en keddy insats i min öppna spis och tog dit sotaren innan och han ville ha en sotlucka över anslutningsröret då min kanal vinklar kanska kraftigt in i skorstenen och det hade blivigt svårt att genom insatsen raka ur sotet som lägger sig där. Det hade inte jag tänkt göra.
Han var juste och tog inget betalt för den konsultationen.
Lycka till!!
Liknande trådar
-
När ska man installera FTX?
Ventilation -
Installera portöppnare, litet spel mellan port och tak
Teknik -
Installera luftvärmepump i nybyggnation - när?
Värmepumpar -
När på året ska man installera sin robotgräsklippare och eventuell gränstråd?
Robotgräsklippare -
[m]: Installera braskasett, när kontaktar man sotaren?
Byggmaterial & Byggteknik