Hej!
Våra VVS-installationer utfördes av en VVS-firma, dvs dragning av rör osv.
Nu ser det ut som pā bilderna jag bifogar.
Det användes LK-Systems rör i rör 16mm. Där man kan se OSB på bilderna ska vi sätta Fibo badrumsskivor.
Vi funderar nu att installerar blandarfästen och kopplingar själva pga ekonomin och också interesse. Men är inte säkert om det är lämplig arbete för en skicklig amatör utan specialverktyg?
Jag tänkte att kunna få lite hjälp från er med vilka grejer (jag vet inte ens deras beteckningarna på Svenska) vi kör bäst och hur man gör (monteringsanvisningar, youtube mm)...
Ursäkta min dålig Svenska, vi just flyttat hit från Tyskland.
Tack på förhand och trevlig söndag!
Våra VVS-installationer utfördes av en VVS-firma, dvs dragning av rör osv.
Nu ser det ut som pā bilderna jag bifogar.
Det användes LK-Systems rör i rör 16mm. Där man kan se OSB på bilderna ska vi sätta Fibo badrumsskivor.
Vi funderar nu att installerar blandarfästen och kopplingar själva pga ekonomin och också interesse. Men är inte säkert om det är lämplig arbete för en skicklig amatör utan specialverktyg?
Jag tänkte att kunna få lite hjälp från er med vilka grejer (jag vet inte ens deras beteckningarna på Svenska) vi kör bäst och hur man gör (monteringsanvisningar, youtube mm)...
Ursäkta min dålig Svenska, vi just flyttat hit från Tyskland.
Tack på förhand och trevlig söndag!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Det är normalt sätt inga problem att montera det själv om man är normalhändig. LK har dessutom bra monteringsanvisningar för sina produkter. Tänk på att aldrig blanda tillverkare, ex. Uponor-kopplingar till LK slang. Www.rinkabyror.se har dessutom hyfsade priser på VVS-prylar.
Tack så mycket!N NoOne2k skrev:
Kan någon tipsa vilka grejer jag behöver?
Till exempel vet jag att i duschen behövs en blandarfäste. Vad heter den motsvarande för toaletten, tvättställe och i köket?
Hej, jag har försökt att utforska lite.
Går det med en sådan väggbricka för tvättställe/köket? Eller är det problem att sätta Vatette på LK rör?
Och sen sätter man en tappventil på den?
Ha en fin dag!
Går det med en sådan väggbricka för tvättställe/köket? Eller är det problem att sätta Vatette på LK rör?
Och sen sätter man en tappventil på den?
Ha en fin dag!
Hej,
har nu utforskat lite vidare...
Jag tänkte man skulle kunna sätta en sådan kulventil på väggbrickorna? Eftersom vi tänkte ansluta Ikea köks- och tvättställeblandare med 3/8" gängor....
Kan någon bekräfta att det funkar som jag tänkte?
Tack på förhand!
har nu utforskat lite vidare...
Jag tänkte man skulle kunna sätta en sådan kulventil på väggbrickorna? Eftersom vi tänkte ansluta Ikea köks- och tvättställeblandare med 3/8" gängor....
Kan någon bekräfta att det funkar som jag tänkte?
Tack på förhand!