Hej!
Vill installera en badrumsfläkt i badrummet.
Besiktningsmannen rekommenderade fresh eller pax.
Tänkte köra med fresh.
Den ska gå konstant och behöver inga extrafunktioner. Nån som har bra erfarenheter av nån?
På andra sidan ventilationshålet är det en liten glipa mellan hus och garage. Kan inte komma åt den andra sidan på utsidan (om jag inte borrar hål i garaget på precis rätt ställe.)
Ska man dra något sorts rör eller är det bara o smäcka upp fläkten och nån täckplatta runt om?
Elen ska göras av behörig elektriker har jag hört.
Hålet är 15x15 cm.
Tack på förhand
Mvh Seb
Vill installera en badrumsfläkt i badrummet.
Besiktningsmannen rekommenderade fresh eller pax.
Tänkte köra med fresh.
Den ska gå konstant och behöver inga extrafunktioner. Nån som har bra erfarenheter av nån?
På andra sidan ventilationshålet är det en liten glipa mellan hus och garage. Kan inte komma åt den andra sidan på utsidan (om jag inte borrar hål i garaget på precis rätt ställe.)
Ska man dra något sorts rör eller är det bara o smäcka upp fläkten och nån täckplatta runt om?
Elen ska göras av behörig elektriker har jag hört.
Hålet är 15x15 cm.
Tack på förhand
Mvh Seb
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Har nyligen installerat en Fresh Intelleivent Sky, kan verkligen rekommendera den. inställd på kontinuerligt grundvarvtal. Reagerar på fukt och lukt höjer då varvtalet temporärt.
Jag skulle sätta en väggenomföring i ditt fall, blir ju en hel del fuktig luft som ska transporteras igenom. Glöm inte att det måste finnas tilluft också.
Soliduct har grejorna du behöver till bra priser, har handlat därifrån, allt till belåtenhet.
https://soliduct.se/catalogsearch/result/?q=fresh
Jag skulle sätta en väggenomföring i ditt fall, blir ju en hel del fuktig luft som ska transporteras igenom. Glöm inte att det måste finnas tilluft också.
Soliduct har grejorna du behöver till bra priser, har handlat därifrån, allt till belåtenhet.
https://soliduct.se/catalogsearch/result/?q=fresh
Redigerat: