Hej!
Håller på att försöka byta låshus och slutbleck på vår toalettdörr. Slutblecket är inte jämnt som det förra utan har såna här ”utbuktningar”. Ska jag göra plats för dessa i karmen med ett stämjärn eller är tanken att jag har ett jämnt ”hål” för hela slutblecket?
Jag gissar på det sistnämnda!
Hoppas ni förstår!
Håller på att försöka byta låshus och slutbleck på vår toalettdörr. Slutblecket är inte jämnt som det förra utan har såna här ”utbuktningar”. Ska jag göra plats för dessa i karmen med ett stämjärn eller är tanken att jag har ett jämnt ”hål” för hela slutblecket?
Jag gissar på det sistnämnda!
Hoppas ni förstår!
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Det finns endast på slutblecket för att det ska motsvara ett med tjockare gods.
Om du har tilräcklig springa mellan dörrblad och karm så inget tar emot så finns det inget behov av att försänka slutblecket mer om du inte har estetiska invändningar.
Om du har tilräcklig springa mellan dörrblad och karm så inget tar emot så finns det inget behov av att försänka slutblecket mer om du inte har estetiska invändningar.
Produkter som diskuteras i tråden