Ja det kan ju skilja en del!! Har skaplig procent iallafall så då kanske man skulle dit o kolla när det är dags att installera ljudet :)
 
Nu är det klart inför "mitt" jobb, dvs övriga hantverkare, inklusive elektriker, har gjort sitt. Nödvändiga ramar och täcklock är beställda från elbutik.se så nu ser jag fram mot inflytt för att se om det hela funkar i praktiken.
mediawall_w.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klart för projektor. (Eluttaget sitter på väggen och apparatdosan sitter i taket, där ska HDMI-kabeln matas via ett 20 mm VP.)
proj_tak.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
ginnfilt skrev:
Nu är det klart inför "mitt" jobb, dvs övriga hantverkare, inklusive elektriker, har gjort sitt. Nödvändiga ramar och täcklock är beställda från elbutik.se så nu ser jag fram mot inflytt för att se om det hela funkar i praktiken.
[bild]
Klart för projektor. (Eluttaget sitter på väggen och apparatdosan sitter i taket, där ska HDMI-kabeln matas via ett 20 mm VP.)
[bild]
Det var nog bland det värsta jag sett, sjukt bra jobbat. Hoppas nu att du fått med allt! Ska bli spännande att se en bild på väggen när allt är färdigdraget.

/S
 
Och sen bestämmer ni er för att möblera om och ha TVn på ett annat ställe... :)
 
  • Gilla
sy97jgu
  • Laddar…
Nerre skrev:
Och sen bestämmer ni er för att möblera om och ha TVn på ett annat ställe... :)

haha exakt, då blir det fram med hackan igen =)
Nej skämt åsido, där tevehörnan är idag där är det optimala stället på undervåningen/markplan, däremot kan det bli aktuellt uppe framöver =)
 
Vi trodde också att vi hade optimal placering av TVn. Alla tre gångerna, innan vi möblerade om och den hamnade på annan plats:)
 
Nerre skrev:
Vi trodde också att vi hade optimal placering av TVn. Alla tre gångerna, innan vi möblerade om och den hamnade på annan plats:)
På bottenvåningen är det tyvärr till 99% låst till vart du kan ha teven på grund av ytorna och fönster, kika på bifogad bild, jag har markerat teven med rött.
 
  • tv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej ginnfilt,

Fick du till någon bra finish på denna installation. Sitter själv och planerar och har kraftig ångest för vad jag ska välja oO.

Gillar denna ide skarp och det vore kul att se hur det blev med allt färdigmonterat.

//Beardo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.