Det var visst mobil sidan jag länkade men kollar man på datorn istället får man gå in på riktigt sidan brl.se
 
Du kanske kan kombinera FR och FL också för att komma ner i 6 st. fack?

Kopiera på du! Kul att du gillar det!
 
Joakim: Tack för tips! För min del blir det dock betydligt enklare (och billigare) att använda standardiserade svenska elprylar, särskilt eftersom det blir en elektriker som ska göra jobbet.
 
...jag kan inte heller räkna ser jag. :p
 
Jag tror att det här kan vara en idé. Kan ju kombinera C/SUB som sagt men då får jag tomt under HDMI så då kan jag lika gärna nyttja den. Tanken är alltså att köra med en Exxact 3x2 och matcha med en 1x2 bredvid.
kabelcentral_v2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur lång blir HDMI-kabeln? Hur ska fjärrstyrning hanteras? Vore det inte lättare att installera Cat5e/6-kabel som kan bära HDMI, IR och Ethernet i samma kabel?
 
HDMI-kabeln blir cirka 10 meter. Vad ska fjärrstyras?
 
Om du inte redan köpt banankontakter, så finns det en bra kontakt som heter speakon, är standard inom pa världen, finns 2,4 och 8 poliga upp till 4mm2. Bajonettvariant med lås. Googla på speakon å se. Jag kör neutriks 4 poliga (nl-4fc) i d utförande.
 
Jag har tittat på Speakon, men förstår inte riktigt konceptet så för mig som lekman känns det enklare med bananer, som jag är van vid.

För att stärka min tes tog jag till mig en kommentar som någon skrev här på forumet, som löd ungefär att Speakon är jättebra – för just PA – men hör inte hemma i en hemmiljö... :)
 
ginnfilt skrev:
HDMI-kabeln blir cirka 10 meter. Vad ska fjärrstyras?
Jag vet inte, vad planerar du att bära för signal över HDMI? I mitt fall så fjärrstyrs min HTPC, men det kan ju vara Bluray-spelare, receiver, Digital-TV-box, HDMI-matris eller vadsomhelst som kan vara skönt att styra utan att gå ner till mediacentralen... :)
 
Den enda planen jag har för HDMI-kabeln i nuläget är att den ska skicka bildsignal till projektor, från källa.
 
Och hur ska du styra källan när du sitter vid din projektorduk? Eller har jag missförstått något, ska mediacentralen vara i vardagsrummet? :)
 
Ja, "mediacentralen" blir i vardagsrummet. Det är inga avancerade grejer utan det handlar om en BD-spelare och en receiver. Lägga i en skiva, tryck på play. Lyxar eventuellt till det med en fjärrkontroll... :)
 
Aha. Trodde du ville ha allt samlat på en plats. Jag förstår nog inte din layout riktigt. Om din BD-spelare och receiver är vid TV'n, vad ska du med 10 meter HDMI i väggen till? :)
 
Till projektor skrev han ju. :)
 
  • Gilla
ginnfilt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.