Har lite funderingar, av inställningarna på mitt nya aggregat, hur många procent vågar man belasta till och från luften?
Sen blir jag inte klok på nattkylan än vilka värden jag ställer i så starta den och slutar aldrig gå?
Kan nå hjälpa mig!
Sen blir jag inte klok på nattkylan än vilka värden jag ställer i så starta den och slutar aldrig gå?
Kan nå hjälpa mig!
Hur menar du? Om det är injusterat genererar ju det en % sats på fläktarna.
Höjer du % får du mer ljud och mer luftombyte. Sänker du får du mindre ljud och lägre luftombyte.
Vad är ditt syfte med att ändra % på fläktarna?
Höjer du % får du mer ljud och mer luftombyte. Sänker du får du mindre ljud och lägre luftombyte.
Vad är ditt syfte med att ändra % på fläktarna?
Man ställer ju vilken hastighet man vill att sommarnattkylan ska gå på. Om du läser in dig i instruktionsboken står det var man ändrar det. Men överlag kan man säga att somnarnattkylan gör varken till eller ifrån om man räknar på det. Det är för låga flöden för att göra påverkan på inomhusklimatet.
Då gör solfilm, persienner, rullgardiner eller markiser betydligt mer.
Då gör solfilm, persienner, rullgardiner eller markiser betydligt mer.
Hej @Noyans!
För 10 minuter sedan anslöt jag äntligen strömmen till mitt aggregat. Hur gick det för dig med inställningarna? Kom du fram till något bra?
Har du haft någon hos dig som har justerat in den? Jag pratade med min sotare, vars firma också gör ventilationskontroll, och han menade att det var helt meningslöst att justera in eftersom det varierar så mycket med vädret, en dag har man det perfekt inställt och nästa dag inte alls. Jag har köpt projektering så allt är uträknat av en ingenjör, så jag tänkte testa mig fram lite först.
För 10 minuter sedan anslöt jag äntligen strömmen till mitt aggregat. Hur gick det för dig med inställningarna? Kom du fram till något bra?
Har du haft någon hos dig som har justerat in den? Jag pratade med min sotare, vars firma också gör ventilationskontroll, och han menade att det var helt meningslöst att justera in eftersom det varierar så mycket med vädret, en dag har man det perfekt inställt och nästa dag inte alls. Jag har köpt projektering så allt är uträknat av en ingenjör, så jag tänkte testa mig fram lite först.
Jag tycker också det lät konstigt. Jag passade på att fråga när de sotade för ett par veckor sen.R Runnis skrev:
Ville köra igång systemet och testa så satte 10% högre på frånluft som verkar vara allmän rekommendation. Grym skillnad på klimatet inomhus.