Hej!
Ska renovera vårt kök som är ca 22kvm. Vi har tänkt en vit kökslucka från Ikea, svart/grå bänskiva och samma färg på kakel, är dock rädd att det blir för mörkt. Golvet, vet vi inte riktigt. Har 3 stora fönster och ett mindre i köket, så mycket ljus kommer in. Ni som har vita köksluckor med svart kakel eller bänkskiva får gärna sponsra med lite inspirationsbilder här. Jag har försökt söka här på byggahus men får öppna varje ämne för att hitta något. någon som kan ge tips hur jag ska göra?

P plingsan73 skrev:
Hej!
Ska renovera vårt kök som är ca 22kvm. Vi har tänkt en vit kökslucka från Ikea, svart/grå bänskiva och samma färg på kakel, är dock rädd att det blir för mörkt. Golvet, vet vi inte riktigt. Har 3 stora fönster och ett mindre i köket, så mycket ljus kommer in. Ni som har vita köksluckor med svart kakel eller bänkskiva får gärna sponsra med lite inspirationsbilder här. Jag har försökt söka här på byggahus men får öppna varje ämne för att hitta något. någon som kan ge tips hur jag ska göra?
Lättast är nog att se googla och sen kollad på bilder. Där kan du få fram mest inspiration.

D
Går ju även kolla hur olika köks ser ut på Hemnet. Var så jag gjorde när jag planerade vårat kök kollade runt på hur andra gjort genom kolla runt på Hemnet. Har ingen bild tillgänglig men blivit vita stommar, vita luckor samt svart/gråaktig bänkskiva med svart kakel. Valde blankt svart kakel tycker inte det blev för mörkt och nöjd med det. Saknar bara få upp ljus under skåpen men ändå nöjd.

Tycker det är svårt att få kök för mörka, om man har belysningen på rätt sätt blir det oftast bra!

Fadai
Med svartgrå bänkskiva kan det bli snyggt m ett liiite ljusare grått kakel. Du kan ju ha fogarna svarta.

Min bättre hälft har just så, vita skåp/luckor och mörk skiva med svart kakel. Kan försöka fixa bild. Jag upplever det iaf inte som mörkt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.