Hej!
Ska sätta upp altanräcke på vår stora altan men har inte riktigt bestämt vilken färg det ska ha. Huset är gråsvart och altanen är ljuslaserad. Ska vi köra på klassiskt vitt - vita stolpar och vita liggande ribbor?
Eller ska vi köra stolpar och ribbor i samma färg som huset?
Eller ska stolpar och ribbor vara i olika färg / nyans?
Skicka på mig lite inspirationsbilder nu! Vad har ni på era altaner?
Ska sätta upp altanräcke på vår stora altan men har inte riktigt bestämt vilken färg det ska ha. Huset är gråsvart och altanen är ljuslaserad. Ska vi köra på klassiskt vitt - vita stolpar och vita liggande ribbor?
Eller ska vi köra stolpar och ribbor i samma färg som huset?
Eller ska stolpar och ribbor vara i olika färg / nyans?
Skicka på mig lite inspirationsbilder nu! Vad har ni på era altaner?
Men för fan, inte ett enda svar??
Medlem
· Blekinge
· 10 456 inlägg
Beror ju väldigt mycket på vilken stil du har på huset.
Jag har tröttnat på alla klumpiga träkonstruktioner och ritade ett luftgt räcke i varmgalvat stål.
Jag har tröttnat på alla klumpiga träkonstruktioner och ritade ett luftgt räcke i varmgalvat stål.
Medlem
· Stockholm
· 4 010 inlägg
Jag ska bygga staket av plattjärn som över och underliggare med rundstång som galler, svartmålade.
Medlem
· Blekinge
· 10 456 inlägg
Altanräcken har det också gått mode i, nu är det liggande ribbor eller glasat, innan dess stående bräder, figursågade bräder, järnstaket etc.
Vi har järnstaket nu, överliggare ett rör, underliggare ett plattjärn och där i mellan rundjärn. Det trivs vi mycket bra med då underhållet är litet och att utsikten inte skyms. Tvärtom var det med trästaketet vi hade innan.
Men vill man följa trender och vara moderiktig så vet du ...
Vi har järnstaket nu, överliggare ett rör, underliggare ett plattjärn och där i mellan rundjärn. Det trivs vi mycket bra med då underhållet är litet och att utsikten inte skyms. Tvärtom var det med trästaketet vi hade innan.
Men vill man följa trender och vara moderiktig så vet du ...
Hur vi andra har gjort? Själv löste jag det genom att först fråga några som gick förbi på gatan som jag inte känner, och när de inte svarade så provade jag att svära och skrika åt dem för att de skulle stanna och hjälpa mig. Det slutade med att jag struntade i att sätta upp något räcke, för det var ingen som ville hjälpa till.