Jag har lagt ett panelinnertak – Moelven Pearl som är vitmålat från fabrik.
Är det någon som har bra tips på hur jag får skarvarna ännu mer "osynliga"? Spackel? Hur får jag färgen att matcha?
Tack på förhand!

Redigerat:
Hej, och välkommen till forumet! Du kommer ha massor av nytta av detta om du redan haft det! :)

Vad jag kan läsa mig till så är panelen spontad, vilket borde ge i princip osynliga skarvar. Jag skulle undvika att försöka bättra på med färg eller spackel, då är liksom vitsen med fabriksmålat borta. Dessutom är det ytterst tveksamt om du får till samma finish som i fabriken. Det kommer bara bli fult, tror jag. Bild?

Tack för ditt svar!
Här kommer en bild på hur skarvarna ser ut. Vissa är bättre än den här och vissa är sämre …

• bild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, jag förstår varför du vill göra något åt dem. Fördelen med panel på detta sätt är att det går fort, nackdelen är uppenbar. Hade du satt enskilda brädor hade du fått skarvarna mer fördelade och då hade du inte tänkt på det. Jag tror ändå inte att du ska ge dig på att försöka snygga till detta, du kommer bara ångra att du försökte med extra tydliga skarvar som följd. Lär dig helt enkelt leva med dem. Är det ngn mer än du själv som sett dem?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.