Hej,

Rubriken förklarar väl huvudfrågan, men för att förtydliga så har vi en uppvärmd & isolerad skeppningscontainer som förråd.

Jag vill bygga en ”innervägg” för att inte släppa ut all värme varje gång vi springer in och ut, typ två extra portar innanför de befintliga och i den ena hade jag tänkt mig en liten dörr..

Hade tänkt bygga av vanliga reglar med plywood på bägge sidor och 50mm isolering mellan, men hur tror ni skulle det fungera med stålprofiler istället?
Plywooden i sig styvar väl upp konstruktionen, men hur är det med stabiliteten och att det slår sig?
För plywoodskivor kan väl vrida sig också?

Har tänkt mig någon form av hasp ell skjutreglaget i golv och tak som håller dem på plats, samt gångjärn i sidorna såklart..

Vad tror den samlade expertisen?


En snabb (lite kladdig) skiss som illustration för hur jag menar.. :)
Kladdig skiss av en dubbelportkonstruktion och en mindre dörr inne i en container för att behålla värmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Häng upp ett draperi istället. Tror ni kommer bli tokiga på en sluss och båda dörrarna kommer stå öppna hela tiden ändå.
 
T topmount skrev:
Häng upp ett draperi istället. Tror ni kommer bli tokiga på en sluss och båda dörrarna kommer stå öppna hela tiden ändå.
Jo tanken har slagit oss med..
Men jag behöver kunna vara där inne och greja några timmar i stöten rätt så ofta, då kommer tyvärr inte ett draperi vara fullt tillräckligt under de kyliga månaderna..

Sitter mest och funderar på bästa lösningen för att få till det, lutar ändå åt vanliga 45x45 reglar nu..
Är bara lite fundersam på om de riskerar att slå sig och ifall jag isåfall behöver köra med vändlimning och störtning av reglarna först? Var några år sedan jag gjorde det sist...
 
Låter som du komplicera det lite tror det blir bra med 45 reglar bara du får det tätt mot ytterväggarna. Själv skulle jag göra en ram av grövre virke runt ytterkant för att inte vara beroende av att skruva i stålet när du sen bygger väggen
 
T topmount skrev:
Låter som du komplicera det lite tror det blir bra med 45 reglar bara du får det tätt mot ytterväggarna. Själv skulle jag göra en ram av grövre virke runt ytterkant för att inte vara beroende av att skruva i stålet när du sen bygger väggen
Jo jag oroar mig väl ev i onödan.
Blir kanske ett väldigt snabbt och enkelt jobb nu helt plötsligt.. :D(y)

Har sådan här isolering också så någon ram behöver jag ju inte heller göra..

isolering-container.jpg
https://mmfroland.se/produkt/isolering-inkl-montage-20-fot/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.