Vi fick en äldre Miele ugn vi tänkte koppla in i vår sommarstuga
Modellen heter Miele H 232 B och är märkt med 3 Fas 400 V
Hittar dock inte något inkopplingsschema för ugnen varken på nätet eller bak på ugnen.
Någon som råkar ha ett inkopplingsschema till denna ugn. Bifogar bild på kopplingsplinten bak på ugnen.
Det satt en kabel redan i plinten men det är en 3 ledare och litar inte på att den kabeln verkligen sitter korrekt kopplat.
Hoppas någon vet
Modellen heter Miele H 232 B och är märkt med 3 Fas 400 V
Hittar dock inte något inkopplingsschema för ugnen varken på nätet eller bak på ugnen.
Någon som råkar ha ett inkopplingsschema till denna ugn. Bifogar bild på kopplingsplinten bak på ugnen.
Det satt en kabel redan i plinten men det är en 3 ledare och litar inte på att den kabeln verkligen sitter korrekt kopplat.
Hoppas någon vet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet faktiskt inte om den här använts med denna inkoppling eller inte
När det gäller el föredrar jag att veta för att gissa
det var m8nterat en periflex kontakt på sladden som jag misstänkte var konstigt kopplad då den bara hade jord samt 2 faser dvs ingen satt på nollan.
sen i själva ugnen finns byglar som går att använda att bygla i kopplingslådan så gissar eventuellt ska byglas där om man inte använder 3 faser.
så därför jag frågar. Får annars öppna ugnen och lista ut det genom att följa kablarna inne i ugnen om inget vet hur den ska kopplas..
När det gäller el föredrar jag att veta för att gissa
det var m8nterat en periflex kontakt på sladden som jag misstänkte var konstigt kopplad då den bara hade jord samt 2 faser dvs ingen satt på nollan.
sen i själva ugnen finns byglar som går att använda att bygla i kopplingslådan så gissar eventuellt ska byglas där om man inte använder 3 faser.
så därför jag frågar. Får annars öppna ugnen och lista ut det genom att följa kablarna inne i ugnen om inget vet hur den ska kopplas..
Jag fick tag på manualen till slut efter mycket letande och där står att den ska anslutas till 2 fas 400 V inklusive jord så då var den nog rätt kopplad. dvs att ugnen drivs av 400 V utan Nolla och därmed så var Periflex kontakten rätt kopplad också.
Ska ändå öppna ugnen och dubbelkolla hur den är ansluten på insidan för säkerhetsskull ,
Ska ändå öppna ugnen och dubbelkolla hur den är ansluten på insidan för säkerhetsskull ,
Liknande trådar
-
Hur mura intill äldre tuja?
Grund & Markarbeten -
Spärraanordning på äldre fönster vid tillbyggnad
Fönster & Dörrar -
Användarmanual och instruktionsbok till en äldre metallsvarv till salu
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Jag vill ersätta en äldre honeywell termostat som styr den elektriska centralvärmen till en smart termostat i stället, går det ?
Värme allmänt -
Elpatron till äldre Thermia vvb
Vatten & Avlopp