Skall koppla om från 2 fas/400 Till
1fas 220 v Tar jag en av fas ledningarna o sätter den på nollan
Varför skall kabeln bytas
1fas 220 v Tar jag en av fas ledningarna o sätter den på nollan
Varför skall kabeln bytas
Vad är det för kabel nu? Skall du ansluta den med stickpropp? Det går möjligen att tänka sig att den fabriksmonterade kabeln är för tjock för att passa i en stickpropp. Eller möjligen att det är en installationskabel som inte får användas till stickproppar. Men det är bara spekulationer. Ta en bild på anslutningarna och tala om lite utförligare vad du vill göra.
Idag är den kopplad 2 fas 400 vA Avemo skrev:Vad är det för kabel nu? Skall du ansluta den med stickpropp? Det går möjligen att tänka sig att den fabriksmonterade kabeln är för tjock för att passa i en stickpropp. Eller möjligen att det är en installationskabel som inte får användas till stickproppar. Men det är bara spekulationer. Ta en bild på anslutningarna och tala om lite utförligare vad du vill göra.
Skall koppla den på 220 en fas
Sitter en kabel på skyddsjord o2 på varsin fas Tar jag en från fas o sätter på nollan
Bara skifta en av fasledarna till noll, lämpligt i dosan/brytaren på väggen om det finns, är det kabel/ledare direkt från centralen, så måste det kopplas om i den.B Benrun skrev:
Klicka här för att svara