Jag tänkte byta en vriddimmer och tänkte hur svårt kan det vara.
Problemet är bara att jag inte förstår hur man skruver fast ledarna.
Jag ser hålet man ska stoppa ledaren i och skruven som man ska dra fast, men jag ser inte hur den ska klämma fast.
Problemet är bara att jag inte förstår hur man skruver fast ledarna.
Jag ser hålet man ska stoppa ledaren i och skruven som man ska dra fast, men jag ser inte hur den ska klämma fast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det kan väl inte bli tydligare?
Tråden in i hålet på sidan och dra åt skruven.
Tråden in i hålet på sidan och dra åt skruven.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 124 inlägg
Det är inte så att de kommer åtdragna från fabrik, så du behöver lossa dem först?
Hur ser det ut i hålet när du skruvar?
Hur ser det ut i hålet när du skruvar?
Jag lyckades till slut.
Det var så enkelt som der ser ut, men efter ett tag gick det tungt att dra åt skruven och då slutade jag för att inte göra sönder min nya dimmer, men man behövde fortsätta dra trots att det gick tungt, och då fastnade ledaren.
Tack för hjälpen!!
Det var så enkelt som der ser ut, men efter ett tag gick det tungt att dra åt skruven och då slutade jag för att inte göra sönder min nya dimmer, men man behövde fortsätta dra trots att det gick tungt, och då fastnade ledaren.
Tack för hjälpen!!
Ok, nu är första problemen löst, nu kommer nästa problem.
Lampan styrs med en trappkoppling och jag läste att man kan ha en dimmer i en trappkoppling, och det är ok för mig.
Ena brytare är en trappbryrare och andra en dubbeltrapp.
Så jag bytte trappbrytaren mot min dimmer (EKO07015). Dimmer funkar bra, men försöker jag tända med dubbeltrappbrytaren, då blinkar lampan en gång och stängs av igen. Jag kan alltså bara tända med dimmern.
Hade jag oturen att köpa fel dimmer eller är det något annat?
Lampan styrs med en trappkoppling och jag läste att man kan ha en dimmer i en trappkoppling, och det är ok för mig.
Ena brytare är en trappbryrare och andra en dubbeltrapp.
Så jag bytte trappbrytaren mot min dimmer (EKO07015). Dimmer funkar bra, men försöker jag tända med dubbeltrappbrytaren, då blinkar lampan en gång och stängs av igen. Jag kan alltså bara tända med dimmern.
Hade jag oturen att köpa fel dimmer eller är det något annat?
Det var det jag var rädd för. Då får jag returnera den
Och jag frågade om den fungerar i en trappkoppling, men man kan tydligen inte lita på Hornbach säljare.
Vet du vilken ELKO funkar i trappkooplibg och är bra för ledlampor?
Och jag frågade om den fungerar i en trappkoppling, men man kan tydligen inte lita på Hornbach säljare.
Vet du vilken ELKO funkar i trappkooplibg och är bra för ledlampor?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 452 inlägg
Du kan behålla den du har. Se bara till att den andra trappbrytaren är matad med fas och att en fjäder gör den återfjädrande så att den sluter och matar fas till dimmerns "1"-ingång när man trycker på vippan.