Hej
Håller på och renoverar en liten toalett hemma.
Har kommit fram till inkoppling av vatten till toalettstolen.
Skulle behöva lite hjälp med hur jag bör gå till väga för att göra en snygg installation av dragningen för vattnet som ska kopplas in till toalettstolen.
Finns det någon golvbricka eller hur går jag till väga? Vad behöver jag?
Jag hade tänkt koppa den flexibla slangen med balofix till något kopparrör, men jag kanske tänker helt fel.
Någon som har ett par bra idéer?
Tack på förhand
Håller på och renoverar en liten toalett hemma.
Har kommit fram till inkoppling av vatten till toalettstolen.
Skulle behöva lite hjälp med hur jag bör gå till väga för att göra en snygg installation av dragningen för vattnet som ska kopplas in till toalettstolen.
Finns det någon golvbricka eller hur går jag till väga? Vad behöver jag?
Jag hade tänkt koppa den flexibla slangen med balofix till något kopparrör, men jag kanske tänker helt fel.
Någon som har ett par bra idéer?
Tack på förhand
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 513 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 513 inlägg
Med dom förutsättningar som jag ser skulle jag (om man vågar skruva i golvet) sätta en vatette kopplingsbricka i golvet och byta till kromrör som dras hela vägen upp till en avstängare direkt under toastolen, vågar man inte skruva skulle jag göra nästan samma sak men nöjer sig med en klämringsskarv lågt istället för kopplingsbrickan.
Att ha flexrör i den installationen kommer bli väldigt sladdrigt, snett och fult och det ser hopplöst ut att klamra snyggt då det är så långt från väggen.
Jag antar att detta är en liten toalett och inte ett badrum.
Att ha flexrör i den installationen kommer bli väldigt sladdrigt, snett och fult och det ser hopplöst ut att klamra snyggt då det är så långt från väggen.
Tackar för svar.Rickard. skrev:Med dom förutsättningar som jag ser skulle jag (om man vågar skruva i golvet) sätta en vatette kopplingsbricka i golvet och byta till kromrör som dras hela vägen upp till en avstängare direkt under toastolen, vågar man inte skruva skulle jag göra nästan samma sak men nöjer sig med en klämringsskarv lågt istället för kopplingsbrickan.
Ja, det är som du säger. Liten toalett. Typ gå in och backa ut.
Vad gäller golvet så är det råspont och golvgips och tätskikt. Så jag kan fästa ner i golvet.
Liknande trådar
-
Inkoppling av vatten till gäststuga
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
bevattning - inkoppling till VATTENFÖRDELARE GARDENA 2-VÄGS
Trädgård allmänt -
Varmvattenberedare - Tillfällig inkoppling
El -
Inkoppling av tvättmaskin till vatten & avlopp
Tvättstuga -
Inkoppling luft/vatten värmepump till vedpanna.
Värmepumpar