Hej,
Har tänkt att koppla in min nya häll genom att ta kontakten ifrån den gamla.
Ville bara dubbelkolla med er som är proffs att jag har tänkt rätt ;-)
Jag delar mao faserna och kopplar in dom som ritat, noll ledarna behåller jag ihopkopplade och kopplar som ritat.
I installationsmanualen står det även att man vid behov skall ändra fabriksbyglingen, vad menar de med detta ? Måste någon bygling inne i apparaten ändras ?
Jag delar mao faserna och kopplar in dom som ritat, noll ledarna behåller jag ihopkopplade och kopplar som ritat.
I installationsmanualen står det även att man vid behov skall ändra fabriksbyglingen, vad menar de med detta ? Måste någon bygling inne i apparaten ändras ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan inte vara "byglingen" av själva sladdarna de åsyftar ?
Om man läser manualen på Engelska så står det "Depending on the type of connection, the arrangement of the clamps supplied by the factory may need to be changed" ?
Om man läser manualen på Engelska så står det "Depending on the type of connection, the arrangement of the clamps supplied by the factory may need to be changed" ?
Tjena!
Hur gjorde du till slut?
Min syster fick sin häll idag och vi funderar på samma sak nämligen
Hur gjorde du till slut?
Min syster fick sin häll idag och vi funderar på samma sak nämligen
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 549 inlägg
Hur TS gjorde kan ha väldigt liten bäring på hur du ska göra. Det kan bli riktigt fel då era förutsättningar kanske inte är demsamma. Så vad har ni för grejor och vad funderar du på? Det finns många varianter och avarter på hällar så det är vanskligt att försöka ge en generell instruktion annat än att läsa installationsanvisningen noga och dubbelkolla allt.
Tjena Cykel-Kalle!C Cykelkalle skrev:
Det tråkiga svaret är nej.
Det är inget ni kan chansa med utan då kommer allt flyga i luften.
Ring butiken och fråga exakt modelbeteckning så kan det gå att hitta anvisningar på tillverkarens hemsida.
Om du öppnar luckan är det även möjligt att ett enklare kopplingsschema går att uttyda.
Sen måste du tyvärr sätta dig in i systerns elanläggningar också, finns jord, finns nolla, vad är vad?
Så vill du göra en insats här får du räkna med att avsätta 1-2h av ditt liv.
Efter allt snack här om dyra hantverkare så förstår ni nu att det kostar, alla kan koppla in sladdarna ,,,men alla vet inte hur man kopplar, i detta läge ringer många efter en hantverkare och ber om hjälp, det är bråttom, fredagskväll och potatisen väntar, säger ni, han bryter sitt jobb och slänger sig iväg, kopplingen tog 5 minuter och fakturan blev på minst 1 timme + restid mm., Är det dyrt ???? Jag menar inte specifikt dig som skrev insändaren utan hänvisar till att "göda" hantverkareN nihon skrev:Hej,
[bild]