Nu vet jag inte om jag ska lägga detta i kök eller i el forumet.

Men, om jag ska montera in inbyggnadshäll och ugn i ett befintligt kök, hur gör jag lättast för att elektrikern ska kunna koppla in det? Jag vill ju inte att han ska behöva åka fram och tillbaka flera gånger för ett så enkelt och snabbt jobb.

Om jag monterar bänkskåpet kommer ju inte elektrikern åt kontakten bakom för så långa armar lär han inte ha så han når genom sockeln. Själva kontakten sitter i sockelhöjd ungefär, bredvid bänkskåpet där häll och ugn ska sitta.
 
Det är väl alltid hål i botten på inbygnadsugnskåp annars kan du väl såga ut ett.
 
Vi brukar normalt sett alltid Såga upp ett hål i ryggen på skåpen så man kommer åt att demontera vägguttag mm.
 
Såga hål funkar kanske. Hur stort hål behöver elektrikern för att kunna komma åt riktigt bra? Problemet är bara att det behövs i sidan på skåpet. Men det kanske funkar ändå utan att tappa stabilitet på skåpet.
 
Gör hålet så stort att du själv utan allt för stort besvär kan stoppa in händerna och arbeta samt att du samtidigt kan se vad du gör.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.