Har använt mig av Plejd tills nyligen då jag fick info om att min armatur inte har traditionell dimmer utan den har 3 förinställda lägen och det 4e ska släcka armaturen.
Problemet jag har nu är att den släcks aldrig utan den går igenom en cykel bara på alla 3 lägen.
Bifogar bild på funktionen och på mina två strömställare. Den ena är en enpolig medans den andra är en tvåpolig (en till matbordet och en till v-rum)
Svart tråd är inkopplad i armaturen.
Problemet jag har nu är att den släcks aldrig utan den går igenom en cykel bara på alla 3 lägen.
Bifogar bild på funktionen och på mina två strömställare. Den ena är en enpolig medans den andra är en tvåpolig (en till matbordet och en till v-rum)
Svart tråd är inkopplad i armaturen.
Första strömbrytaren är trappkopplad, om det är rätt strömbrytare och rätt kopplad så finns det minst en strömbrytare till för den kretsen.
Andra strömbrytaren är en kronströmbrytare, två brytare som styr var sin lampa individuellt.
Du behöver ta reda på hur allt är kopplat.
Andra strömbrytaren är en kronströmbrytare, två brytare som styr var sin lampa individuellt.
Du behöver ta reda på hur allt är kopplat.
Grå på bild 1 och 2 är samma och går till armaturen jag vill styra. (Matbordet)Demmpa skrev:
Orange går till lampa i v-rum.
Svart på bild 1 är inkopplad på L i armaturen.
Brun är fas
Något är riktigt felkopplat.
Exakt vilken armatur är det?
Kopplingsschema för armaturen?
Du måste rita upp exakt hur allt är kopplat för att dels själv förstå samt för att någon annan ska kunna förstå hur det ska vara kopplat.
Exakt vilken armatur är det?
Kopplingsschema för armaturen?
Du måste rita upp exakt hur allt är kopplat för att dels själv förstå samt för att någon annan ska kunna förstå hur det ska vara kopplat.
Klicka här för att svara