Önskar mig vänligen ingen återkoppling om bu eller bä vid justering av flödesventilen, utan önskar höra mig för om jag vågar vrida på den nyköpta nyckel när ventilen sitter som berget?
...vågar inte ta i mer. Är tricket att hjälpa till med en polygrip längst ut på nyckeln(där siffermärkningen sitter) samtidigt som jag vrider nyckeln med andra handen? En polygrip lär väl spräcka plasten.
Är det bättre att jag först sätter på termostaten, vrider ner den till minimum för att kyla ner radiatorn, o sen vrida med nyckel? Är det värmen som gör att den sväller o sitter hårt? Troligen 12 år av kalk o rost som har fått den att låsa sig. (?)
Tack för återkoppling
...vågar inte ta i mer. Är tricket att hjälpa till med en polygrip längst ut på nyckeln(där siffermärkningen sitter) samtidigt som jag vrider nyckeln med andra handen? En polygrip lär väl spräcka plasten.
Är det bättre att jag först sätter på termostaten, vrider ner den till minimum för att kyla ner radiatorn, o sen vrida med nyckel? Är det värmen som gör att den sväller o sitter hårt? Troligen 12 år av kalk o rost som har fått den att låsa sig. (?)
Tack för återkoppling
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Genomföring till radiator badrum
Badrum -
Var skall tappvatten och matning för radiatorer dras i platta?
Värme allmänt -
Förprojektering vid byte av radiatorer - strul med mått mellan rör / radiator...
Värme allmänt -
Radiatorvattnet går åt fel hål, varför
Värme allmänt -
Tips på fläktkonvektor / konvektorradiator av god kvalitet för värme i källare?
Värme allmänt