Hejsan!

Vi lejde för många år sedan en lokal VVS´are som tyvärr har både tummarna mitt i handen trots ett välkänt företag häromkring. Vi beställde i samma veva ett vattenutkast i källaren som tyvärr aldrig har fungerat, då vi påpekade detta för honom så visade han inget intresse av att åtgärda detta.

Och då vi helst av allt inte vill ha hem honom igen, så vill vi åtgärda detta själva.

Problemet är, hur mycket vi än skruvar på kranen så kommer det inget vatten överhuvudtaget, så misstänker starkt att något sitter igen i allt.

Så frågan är som lyder, byta ut allt eller går det att åtgärda?

Edit: Återkommer då jag hittar modellen!

Det är inte så enkelt så att det sitter en ballofix någonstans som är avstängd. Dum fråga kanske men ibland är det enklare än man tror :)

Se om ni kan följa rören (är de inne i väggen blir det ju svårare). Det kan finnas någon fördelare e.dyl., eller ballofix som panodil säger, som inte är på.

Vår utkastare måste jag plocka isär varje år för att den ska funka. Antar att det kärvar lite.

Stäng av vattnet, och gänga av muttern på utkastaren på utsidan så du kan ta ut genomföringen. Sen är det bara att skruva ihop det igen. Funkar för mig varje år, och tar max ett par minuter.

• Gilla
alexkappel
  • Laddar…
Krilleman
Har ni eget vatten och utkastaren varit stängd en längre dig kan ibland ventilkäglan fastna i sätet.

Demontera och smörj upp gummit på ventilkäglan med lite armaturfett tex.

Bild på den underlättar ju enormt för mer korrekt hjälp. Men vi väntar med spänning på denna!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.