10 465 läst · 4 svar
10k läst
4 svar
Inget vatten ur FM Mattsson vattenutkastare!
Medlem
· Gävleborg
· 153 inlägg
Hejsan!
Vi lejde för många år sedan en lokal VVS´are som tyvärr har både tummarna mitt i handen trots ett välkänt företag häromkring. Vi beställde i samma veva ett vattenutkast i källaren som tyvärr aldrig har fungerat, då vi påpekade detta för honom så visade han inget intresse av att åtgärda detta.
Och då vi helst av allt inte vill ha hem honom igen, så vill vi åtgärda detta själva.
Problemet är, hur mycket vi än skruvar på kranen så kommer det inget vatten överhuvudtaget, så misstänker starkt att något sitter igen i allt.
Så frågan är som lyder, byta ut allt eller går det att åtgärda?
Edit: Återkommer då jag hittar modellen!
Vi lejde för många år sedan en lokal VVS´are som tyvärr har både tummarna mitt i handen trots ett välkänt företag häromkring. Vi beställde i samma veva ett vattenutkast i källaren som tyvärr aldrig har fungerat, då vi påpekade detta för honom så visade han inget intresse av att åtgärda detta.
Och då vi helst av allt inte vill ha hem honom igen, så vill vi åtgärda detta själva.
Problemet är, hur mycket vi än skruvar på kranen så kommer det inget vatten överhuvudtaget, så misstänker starkt att något sitter igen i allt.
Så frågan är som lyder, byta ut allt eller går det att åtgärda?
Edit: Återkommer då jag hittar modellen!
Vår utkastare måste jag plocka isär varje år för att den ska funka. Antar att det kärvar lite.
Stäng av vattnet, och gänga av muttern på utkastaren på utsidan så du kan ta ut genomföringen. Sen är det bara att skruva ihop det igen. Funkar för mig varje år, och tar max ett par minuter.
Stäng av vattnet, och gänga av muttern på utkastaren på utsidan så du kan ta ut genomföringen. Sen är det bara att skruva ihop det igen. Funkar för mig varje år, och tar max ett par minuter.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 492 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 492 inlägg
Har ni eget vatten och utkastaren varit stängd en längre dig kan ibland ventilkäglan fastna i sätet.
Demontera och smörj upp gummit på ventilkäglan med lite armaturfett tex.
Bild på den underlättar ju enormt för mer korrekt hjälp. Men vi väntar med spänning på denna!
Demontera och smörj upp gummit på ventilkäglan med lite armaturfett tex.
Bild på den underlättar ju enormt för mer korrekt hjälp. Men vi väntar med spänning på denna!
Liknande trådar
-
Kommer inget vatten ur borrad brunn
Vatten & Avlopp -
Inget vatten i köket och det kommer sand ur resten av kranarna.
Vatten & Avlopp -
Vatten i brunnen men kommer inget ur kranen
Vatten & Avlopp -
Pumpen drar inget vatten ur egna brunnen
Vatten & Avlopp -
Inget varmvatten ur badkarsblandare.
Vatten & Avlopp