Jag får inget varmvatten i köksblandaren. Kallvattnet är det inga problem med och varm- och kallvatten fungerar i alla andra kranar i huset.

Köket ligger närmast varmvattenberedaren men alla vv-slangar utgår från samma grenkoppling som hänger på väggen bredvid vvb. Sen ligger kv- och vv-slangar bredvid varandra genom väggen och under köksskåpen på golvet fram till diskbänksskåpet där de går upp till blandaren.

Jag har testat köra en kupévärmare i drygt en timme under köksskåpen ifall det skulle vara en ispropp i slangen, men fortfarande inget vv i kranen. Det blir snarast ett undertryck när jag öppnar blandaren på max vv.

Därför misstänker jag att det är blandaren trots allt. Det är en hyffsat ny FM Mattsson med sån där lång överhängande kran och avstängare till diskmaskinen.

Kolla om det är något filter på inkommande ledning till blandaren. Det kan ha blivit igensatt.

Kan vara så, men det sitter inget filter, men vi hade samma problem för någon dag sedan och då började det komma vatten igen efter en stund med öppen kran, så gör det inte nu trots mer värme den här gången.

Vi har ett björnfilter för partiklar (bomull) som sitter mellan vattenpumpen och vvb, det fångar upp en hel del skit (egen grävd brunn) men det är klart att det kan finnas på andra sidan filtret sedan innan vi installerade det.

Någon som har någon annan teori?

Det är troligen ett stopp i röret, så du får ta isär och kontrollera.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.