Hej. Fortsätter fråga forumet om råd och åsikter. Jag är själv novis vad gäller det mesta vad gäller att anlita hantverkare, så jag uppskattar de svar jag får. Jag har i tidigare trådar frågat om brummande LEDs, om lutande tak, om felaktigt monterade golvbrunnar, om golvvärme som inte fungerar mm mm. Alla frågor har med renoveringen av vårt badrum att göra. Jag upplever det som att det har varit många saker som jag behövt påpeka för företaget, men jag vet inte om det mest beror på att jag är petig eller ej. Nu vill företaget ha slutbetalt. Jag har sagt att jag vill ha kvalitetsdokument och ifylld garanti för golvvärmen först. Sedan funderar jag på om man kan begära prisavdrag för en del kosmetiska missar de gjort. Tex så ser det ut så här under handfatet, jag tycker att de har lyckats dåligt med håltagningen. Vad säger ni? Är det något ni skulle påpeka, eller skulle ni betala fullt utan knot?
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det var ju inte snyggt. Hurpass synligt är det normalt, utan att krypa under handfatet?

Jag reagerar också på avsaknad av ballofixventiler på vattenanslutningarna. Eller har du avstängning vid fördelaren?
 
Det syns när man sitter på toaletten, och när man väl sett det ser man (jag..) det ganska lätt. Det är i en villa, och de har satt ballofixer vid vattnet som går till badrummet och WC-rummet, innan fördelarna. Det är okej, tycker jag, då kan man stänga vattnet dit men fortfarande ha i köket.
 
Större täckbrickor, lätt löst.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hade antagligen inte reagerat så mycket om det inte var för att jag redan är irriterad på firman, men jag tycker det är slarvigt målat. Men det kanske får att fixa till själv med ett rakblad?
 
Samma här, på kortsidorna av kaklet. Hade önskat lite mer fingertoppskänsla i penselföringen, liksom.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När man kapar kakel för att montera en inspektionslucka, är det då oundvikligt att det blir flisigt i kanten?
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Oj, hamnade i fel tråd. Hur flyttar jg den till @badrum?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Hmmm. Många skönhetsfel ser det ut att vara, dock små men irriterande :( Bra att du väntar in dokumenten. Om du inte redan påpekat dessa brister som du visar på bilderna kan du ju även skicka dom till ägaren av firman och fråga hur mycket han tänker kompensera för detta, frågan är fri, värt ett försök tycker jag.
 
En annan sak jag stör mig på är håltagningen vid eluttaget i WC-rummet.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finishen på detta jobb är mycket dålig. Jag tycker ej du skall betala utan rättelse.
 
  • Gilla
mg765 och 2 till
  • Laddar…
Håller med, slarvigt på många ställen
 
M
Det lilla man ser av fogningen ser ju ut som kriget...
 
  • Gilla
vojma
  • Laddar…
Joellernej skrev:
Samma här, på kortsidorna av kaklet. Hade önskat lite mer fingertoppskänsla i penselföringen, liksom.
[bild]
Här brukar man använda kakellister. Då slipper man sådana avslut. Finishen är inte bra, helt klart. Påpeka felen och fråga om dom själva är nöjda och vad dom anser sig vilja kompensera dig med (prisavdrag eller fixa till).
 
  • Gilla
tornberg
  • Laddar…
Är det svenska hantverkare ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.