Vi har nu använt våran nya induktionshäll i en månad och den funkar prima förutom att två av våra Ikea-grytor har deformerats i bottnen. Stekpannan från Ikea och gjutjärnspannan från Skeppshult visar inga tecken på fel alls. Någon som råkat ut för något liknande? Defekta grytor eller?
MVH Thomas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
MVH Thomas
Nej, men så har vi heller inga kastruller från Ikea.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Nej, och vi har en kombination av IKEA och finmärkena (typ fiskars, Iittala, tefal, hackman). Om något skulle jag säga att jag gillar våra IKEA-kärl bäst, åtminstone de som är från IKEAs bästa serie (well, dyraste i alla fall, men fortfarande klart billigare än finmärkena jag tycker de är bättre än).
Men det är väl bara att reklamera (och kanske samtidigt be att få byta upp sig i serierna, det där är väl från 365+ om jag ser rätt, vilket är en enklare serie hos IKEA)
/U
Men det är väl bara att reklamera (och kanske samtidigt be att få byta upp sig i serierna, det där är väl från 365+ om jag ser rätt, vilket är en enklare serie hos IKEA)
/U
När jag köpte induktionshäll var jag tvungen att köpa nya kastruller och köpte då ett par från IKEA och efter första gången blev det bulor på ena kastrullen. jag reklamerade den och fick en ny som jag nu har haft i ca 4 år utan några problem. Det verkar som det finns några måndags ex.
Hällen funkar ju bra i övrigt så det kan ju knappats vara fel på den. Får ta med dem till Ikea så får vi se vad de säger.
Tack för era inputs.
Tack för era inputs.
Har varit med om måndagsex av kastruller där det rostfria bottenlagret separerat from en kärna av aluminium eller koppar. Vid induktion blir det ordentligt stora påfrestningar mellan ytlagret och kärnan för förvärmespridning. Reklamera!
Liknande trådar
-
Bästa tvättmaskinen maxmått 60*80*60? Nuvarande gick sönder
Vitvaror -
Våra teknikprylar byggs för att gå sönder
Artikelkommentarer -
Våra rörelsedetektorerna börjar gå sönder efter 10-15 år, andra drabbade?
El -
Nytt kylskåp verkar ha gått sönder, men håller konstant 12 grader. Vad kan vara fel?
Vitvaror -
Firman hade sönder en förvarad toa-stol, nu säger de att de inte har rört den...
Juridik