1 060 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Induktionshäll med integrerad fläkt
Vi håller på att planera vårt nya kök ochtänker installera en induktionshäll med integrerad fläkt.
Jag skulle vilja veta mer från er som har en sådan häll:
Vilket märke och modell?
Hur länge har ni haft den?
Är ni nöjda?
Kolfilter eller utsug?
Fördelar/nackdelar
Någon som har IKEAs FÖRDELAKTIG? Positivt/negativt om den.
Jag har läst en massa trådar på ämnet men skulle behöva tips på just bra modeller.
Vilket märke och modell?
Är ni nöjda?
Kolfilter eller utsug?
Fördelar/nackdelar
Jag har läst en massa trådar på ämnet men skulle behöva tips på just bra modeller.
Utblås via imkanal är alltid att föredra innan kolfilterfläkt.
Ett kök ska alltid ha en imkanal för att få ut ånga mm.
För att os/partiklar/vattenånga ska sugas nedåt så måste fläkten vara kraftigare än motsvarande fläkt som suger uppåt.
Ett kök ska alltid ha en imkanal för att få ut ånga mm.
För att os/partiklar/vattenånga ska sugas nedåt så måste fläkten vara kraftigare än motsvarande fläkt som suger uppåt.
Inget jag själv har provat men kollade en Electroluxmodell hos Elgiganten som förefaller ha nöjda kunder.N NOtto skrev:Vi håller på att planera vårt nya kök ochtänker installera en induktionshäll med integrerad fläkt.
Vilket märke och modell?
Är ni nöjda?
Kolfilter eller utsug?
Fördelar/nackdelar
https://www.elgiganten.se/product/v...all/electrolux-hall-med-flakt-hhob865s/607407
Sen som en recension skriver så är installationen klart mer komplicerad där det då även finns ett installationskit.
https://www.elgiganten.se/product/v.../electrolux-installations-kit-m2ckcf01/432125
Ser dyrt ut iaf om man även måste anlita hantverkare..... 🤓
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Med full respekt för att folk har olika ekonomiska förutsättningar så rekommenderar jag i alla fall er att kolla in BORAs downdrafthällar.
De är pionjärerna på detta och än om jag inte har en själv så har jag monterat ett antal och har sett dem jobba och de är rågrymma... men visst lite dyrare än många efterföljare som kommit idag.
Man ska ju alltid ha i åtanke att en bra häll och en bra separat fläkt också blir en hel del i kostnad.
Bora har ett väldigt bra genomtänkt sortiment av tillbehör för olika lösningar också.
De är pionjärerna på detta och än om jag inte har en själv så har jag monterat ett antal och har sett dem jobba och de är rågrymma... men visst lite dyrare än många efterföljare som kommit idag.
Man ska ju alltid ha i åtanke att en bra häll och en bra separat fläkt också blir en hel del i kostnad.
Bora har ett väldigt bra genomtänkt sortiment av tillbehör för olika lösningar också.