OBS! Jag är ingen elektriker och ska ha en elektriker fixa allt om det behövs.
Vi har ett proppskåp med tre 10 A/2.5mm säkringar till en gammal spis/ugn kombo - dörren har ramlat av en gång så tänkte det var dags att byta ut den till en kombo med ugn/induktionsspis.
Ett exempel som vi vill köpa är den här LKI6489NOW Electrolux 600 Induktionshäll https://www.electrolux.se/kitchen/cooking/cookers/electric-cooker/lki6489now/ som kanske passar. Kanske en billigare men den funkar som ett exempel.
Behöver vi göra någon eftersom det är inte en 25A säkring? Om vi gå med en med 16A, samma problem?
Ska vi byta ut kontakten i väggen till en icke perilex? I länken visas att spisen inte kommer med en kontakt men behöver jag behörighet att koppla en perilex till den? OBS! I bilderna visas att kontakt och uttaget ser annorlunda ut - tre fingrar(?) vs fyra håll.
Länken beskriver ugnen med sladd där kontakten behöver göras själv. Behöver man elektriker till detta?
Vi har ett proppskåp med tre 10 A/2.5mm säkringar till en gammal spis/ugn kombo - dörren har ramlat av en gång så tänkte det var dags att byta ut den till en kombo med ugn/induktionsspis.
Ett exempel som vi vill köpa är den här LKI6489NOW Electrolux 600 Induktionshäll https://www.electrolux.se/kitchen/cooking/cookers/electric-cooker/lki6489now/ som kanske passar. Kanske en billigare men den funkar som ett exempel.
Behöver vi göra någon eftersom det är inte en 25A säkring? Om vi gå med en med 16A, samma problem?
Ska vi byta ut kontakten i väggen till en icke perilex? I länken visas att spisen inte kommer med en kontakt men behöver jag behörighet att koppla en perilex till den? OBS! I bilderna visas att kontakt och uttaget ser annorlunda ut - tre fingrar(?) vs fyra håll.
Länken beskriver ugnen med sladd där kontakten behöver göras själv. Behöver man elektriker till detta?