patriklarsson skrev:
Vad tror ni om att fästa med dessa, o vilken modell bör man välja, är det 16/16?
[länk]


Det blir ju endast några timmars jobb för elektrikern att dra huvudkabel, koppla in alla dosor och ev. mäta upp allt och dra igång strömmen sen ska allt fungera.
Som jag sa ska jag gå igenom allt med honom innan jag sätter igång och innan jag köper in allt material.

Jag är imponerad av den energi du lägger ner i att starta denna tråd och ställa alla frågor och rita märkliga elscheman om du ändå ska gå igenom allt med elektrikern innan du börjar... men möjligtvis kanske du är någorlunda förberedd på vad det handlar om när denna "genomgång" kommer ske, så helt meningslöst kanske det här inte är....
 
har väll haft lite väl mycke tid på sistone, men det är inte meningslöst, friggeboden ligger på annan ort så när jag väl kommer dit gäller det att jag har sagt klart för mig hur det ska göras och vad man behöver, fattas det grejer måste jag kanske avbryta för dagen osv.
klart det är lärorikt att fråga runt här, och jag har lärt mig mycket av den här tråden
 
A
Vilket trams med denna friggebod och elinstallationen.
Vänd dig till en elektriker som hjälper dig istället för att
ta upp massa plats med dumma frågor här på forumet.
 
Det kan man ju tycka...
 
patriklarsson skrev:
...Utöver det, funderar jag på att sätta en invändig vägginbyggd rörelsesensor och koppla till larm...
Larm på en frigga? Patriklarsson driver ju med oss. //KoW
 
Vilket trams med denna friggebod och elinstallationen.
Vänd dig till en elektriker som hjälper dig istället för att
ta upp massa plats med dumma frågor här på forumet.
Tack, men jag skippar nog din rådgivning! :D
Tur iaf att du tar upp forumet med onödiga inlägg!

Larm på en frigga? Patriklarsson driver ju med oss. //KoW
Japp, jag driver med er! :D //PkL
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.