Hej,

Är det någon som har en sådan till övers eller vet var man kan få tag på en
sådan, har sökt men inte hittat någon lämplig.
 
  • Rostig, gammal väggmonterad elstartknapp från Luna med en röd knapp och startsymboler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Ser ut som en nödströmbrytare , om du trycker in den så stannar maskinen , och för att starta så vrider du den och den hoppar ut
Rätt så ??
 
L Liteavvarje skrev:
Ser ut som en nödströmbrytare , om du trycker in den så stannar maskinen , och för att starta så vrider du den och den hoppar ut
Rätt så ??
Det är strömbrytaren till hyveln! på bilden, och den vrids på - inte trycker.
Det jag söker är en likadan till sågen.
 
jac jac skrev:
Axminster har ju endel och en kombination med nollspänningsbrytare är ju inte heller helt fel:
[länk]

Annars borde du kunna hitta något om du googlar efter "nödstopp". Elfa m.fl. har ju också ett antal varianter.
Ja varianter finns det gott om, men jag skulle vilja ha tag i en likadan enligt bilden, eftersom jag har innanmätet som sitter på sågen.
 
L
Om du öppnar och tittar så finns det nog något namn och typbeteckning stämplat på den ,
det blir liksom lite enklare då att hitta rätt del , eller något annat som passar
 
L Liteavvarje skrev:
Om du öppnar och tittar så finns det nog något namn och typbeteckning stämplat på den ,
det blir liksom lite enklare då att hitta rätt del , eller något annat som passar
Ja jag har redan gjort det och sökt, Luna har inte heller, och tilllverkaren har slutat med den.
Tänkte att någon hade en trasig maskin men en kontakt att sälja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.